Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/47755
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorDelcio César Cordeiro Rochapt_BR
dc.creatorGuélmer Júnior Almeida de Fariapt_BR
dc.date.accessioned2022-12-06T13:15:20Z-
dc.date.available2022-12-06T13:15:20Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume4pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage11pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.9789/2317-7705.2016.v4i1.11pt_BR
dc.identifier.issn2317-7705pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/47755-
dc.description.abstractThis article aimed to show the Mini -Farm as an educational environment to experience the space and rural practices. Therefore, we use a literature on rural sociality, learning process and non-school spaces. The methodology was concatenate with action research and participant observation, in order to more interaction with the reality studied. The results point toa new building visions and meanings of social and environmental sustainability and coexistence with the rural. In the case of the Mini -Farm as a space of everyday life, this is a place where forms of sociability are articulated with solidarity and collective interaction generated by sustainable actions.pt_BR
dc.description.resumoO presente artigoteve por objetivo mostrar a Mini-Fazendacomo ambiente educativo para vivenciar o espaço e as práticas rurais. Para tanto, utilizamos um levantamento bibliográfico sobre sociabilidade rural, processo ensino aprendizagem e espaços não-escolares. A metodologia concatena-se com a pequisa-ação e observação participante, com o intuito de uma maior interação com a realidade estudada. Os resultados apontam para uma nova construção de visões e significados sobre a sustentabilidade socioambiental e convivência com o rural. No caso da Mini-Fazendaenquanto um espaço da vida cotidiana, esse representa um local onde as formas de sociabilidade estão articuladas com a solidariedadee uma interação coletiva gerada por ações sustentáveis.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICA - INSTITUTO DE CIÊNCIAS AGRÁRIASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRaízes e Rumospt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectconcientização ecológicapt_BR
dc.subjectBem-estar animalpt_BR
dc.subjectagroecologiapt_BR
dc.subject.otherEducação ruralpt_BR
dc.subject.otherEcologia agrícolapt_BR
dc.subject.otherSustentabilidadept_BR
dc.titleSociabilidade rural: a utilização da mini-fazenda como ambiente educativo para vivenciar o espaço e as práticas rurais sustentáveispt_BR
dc.title.alternativeSociability rural: using the mini-farm educational environment how to experience the rural area and practices sustainablept_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttp://seer.unirio.br/raizeserumos/article/view/5937/5454pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.