Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/47815
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Lincoln Volpini Spolaorpt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/7161432903094203pt_BR
dc.contributor.referee1Giovanna Martins Vianapt_BR
dc.creatorLavínia Lopes Silvapt_BR
dc.date.accessioned2022-12-07T13:38:05Z-
dc.date.available2022-12-07T13:38:05Z-
dc.date.issued2011-10-08-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/47815-
dc.description.abstractThis study aims to feature the potential of illustration in Visual Arts teaching, in secondary school of regular education. The bibliographic research has as main objective the study of area and application forms of illustration in classroom. It is divided in three chapters: the first one is about the importance and obligation of Visual Arts Teaching in regular schools and uses of illustration, in Art Classes, nowadays. The second chapter shows the concepts, history and visual elements that compose the illustration, technics and materials, existent types and illustrators in eminence. In third chapter, it is showed the result of research about activities for application in classroom, materials of easy acquisition and evaluation of knowledge, besides the proposal of activities.pt_BR
dc.description.resumoO presente estudo visa destacar o potencial da Ilustração no ensino de Artes Visuais, no Ensino Médio de Escolas Regulares. A pesquisa bibliográfica tem como objetivo principal o estudo da área e as formas de aplicação da Ilustração em sala de aula. O trabalho é dividido em três capítulos: o primeiro aborda a importância e obrigatoriedade do ensino de Artes Visuais nas Escolas regulares e a utilização da ilustração, nas aulas de Arte, na atualidade. No segundo, apresenta-se conceitos, história, elementos visuais que compõem a Ilustração, técnicas e materiais, tipos existentes e ilustradores de destaque. No terceiro capítulo, é apresentado o resultado de pesquisa sobre atividades para aplicação em sala de aula, materiais de fácil aquisição e formas de avaliação do conteúdo, além de propostas de atividades.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEBA - ESCOLA DE BELAS ARTESpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Ensino de Artes Visuais e Tecnologias Contemporâneaspt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEnsino de artept_BR
dc.subjectEnsino de artes visuaispt_BR
dc.subjectIlustraçãopt_BR
dc.subjectReciclagempt_BR
dc.subjectPlanos de aulapt_BR
dc.subject.otherArte - Estudo e ensinopt_BR
dc.subject.otherDesenhopt_BR
dc.titleA ilustração na sala de aula: estudo da aplicação da ilustração no ensino de artes visuaispt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Ensino de Artes Visuais e Tecnologias Contemporâneas

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
monografia-lavínia lopes silva.pdf2.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.