Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/47892
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAdriane Teresinha Sartoript_BR
dc.date.accessioned2022-12-12T22:09:26Z-
dc.date.available2022-12-12T22:09:26Z-
dc.date.issued2018-10-28-
dc.citation.volume9pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage44pt_BR
dc.citation.epage60pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.20873/uft.2179-3948.2018v9n2p44pt_BR
dc.identifier.issn2179-3948pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/47892-
dc.description.abstractThis paper analyzes an experience of producing an academic article in the discipline Teaching of Writing, Didatization and Evaluation, developed in Profletras/UFMG, in 2017. Anchored in qualitative-interpretative approaches to research, the results point to the fact that the confrontation between assuming the author of an article and being a teacher of students who produce texts can provide a dynamic reflection on all stages of the process. In the role of teacher of teachers, the challenge of building coherence between what is said and what is done reveals the need for critical and reflective teacher training.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho analisa uma experiência de produção de um artigo acadêmico na disciplina Ensino da Escrita, Didatização e Avaliação, desenvolvida no Profletras/UFMG, em 2017. Ancorados em abordagens qualitativo-interpretativista de pesquisa, os resultados apontam para o fato de que o confronto entre se assumir autor de um artigo e ser professor de discentes produtores de textos pode propiciar um dinâmico movimento de reflexões sobre todas as etapas do processo. No papel de professor de professores, o desafio de construir coerência entre o que se diz e o que se faz revela inúmeras concepções, também relacionadas à formação profissional docente.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofEntreLetraspt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectProcesso de produção de textospt_BR
dc.subjectEnsino da escritapt_BR
dc.subjectFormação de professorespt_BR
dc.subject.otherEscrita - Métodos de ensinopt_BR
dc.subject.otherProfessores - Formaçãopt_BR
dc.titleEm busca de coerência entre o dizer e o fazer na formação de professores do Mestrado Profissional em Letras: uma experiência com o processo de produção de textospt_BR
dc.title.alternativeIn search of coherence between saying and doing in the teacher training of the Professional Master in Letters: an experience with the process of production of textspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-9536-3642pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.