Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/47935
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAna Larissa Adorno Marciotto Oliveirapt_BR
dc.creatorFernanda Teixeira Avelarpt_BR
dc.creatorHanna Fergus Fosnecapt_BR
dc.date.accessioned2022-12-13T22:03:59Z-
dc.date.available2022-12-13T22:03:59Z-
dc.date.issued2018-09-23-
dc.citation.volume18pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage187pt_BR
dc.citation.epage200pt_BR
dc.identifier.issn2176-8625pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/47935-
dc.description.abstractThis research aims at discussing the use of mandative subjunctive forms in English, through an empirical analysis of data taken from 20 texts from the American Press and 20 from the British press. In order to do that, we relied on data made available online. The results of the qualitative analysis show that subjunctive forms were fully used in the texts from the American Press, and that they appear in noun clauses at direct object with the verb in its basic form. In the British Press, subjunctive forms were preferably used with a modal verb, particularly should. These results shed light not only on the description of the English language in use, but also on the importance of developing English teaching materials based on empirical data of the language, from the perspective of linguistic awareness and real use.pt_BR
dc.description.resumoEsta pesquisa teve como objetivo investigar o uso do subjuntivo mandativo na língua inglesa, por meio da análise de dados empíricos, retirados de 20 textos da mídia impressa Americana e 20 da mídia Britânica. Esses foram retirados de dados disponíveis online. Os resultados da análise qualitativa dos textos demonstram que o subjuntivo mandativo, presente em orações subordinadas substantivas objetivas diretas, composto por um verbo na forma básica, foi usado na totalidade dos textos em mídia impressa americana, analisados neste estudo. Na mídia impressa britânica, nos textos analisados, o subjuntivo foi realizado por meio da inserção de um verbo modal, especialmente should. Esses resultados lançam luz não somente para a descrição da língua inglesa em uso, mas também para a necessidade de desenvolver materiais de ensino de inglês baseados na realidade empírica da língua, incluindo, nesse caso, a conscientização linguística do aluno acerca do uso real de formas linguísticas.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofCaminhos em Linguística Aplicadapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectModalidadept_BR
dc.subjectModo subjuntivopt_BR
dc.subjectLíngua em usopt_BR
dc.subject.otherLinguísticapt_BR
dc.subject.otherGramatica comparada e geral - Subjuntivopt_BR
dc.subject.otherLíngua inglesa - Verbospt_BR
dc.titleFormas do subjuntivo mandativo na mídia impressa americana e britânica: uma análise com base em usopt_BR
dc.title.alternativeForms of mandative subjunctive in American and British press: an use based analysispt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttp://periodicos.unitau.br/ojs/index.php/caminhoslinguistica/article/view/2412pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1857-0207pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.