Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/48054
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Eliandra da Costa Mendes | pt_BR |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/1798912397012212 | pt_BR |
dc.creator | André Donizete Martins | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2022-12-15T15:16:01Z | - |
dc.date.available | 2022-12-15T15:16:01Z | - |
dc.date.issued | 2015-03-21 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/48054 | - |
dc.description.abstract | This study aims to reflect on the construction of the political pedagogical project, understood as the very organization of the educational work of the school as a whole. The development of the political pedagogical project is of paramount importance to the educational institution that seeks quality, the project itself should provide school activities from teaching to administrative, prioritizing the construction of an integrated democratic management to the needs and desires of the community, which also actively participates in its making and implementation, achieving a positive result referenced by teachers, coaches, parents, representatives of students, staff and other members of the school community, the PPP is the realization of the school's identity and guarantees offer to a teaching quality. | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente estudo tem como objetivo refletir acerca da construção do projeto político pedagógico, entendido como a própria organização do trabalho pedagógico da escola como um todo. A elaboração do projeto político pedagógico é de suma importância para a instituição escolar que busca qualidade, o próprio projeto deve prever as atividades escolares desde o pedagógico ao administrativo, priorizando a construção de uma gestão democrática integrada às necessidades e aos desejos da comunidade, que também participa ativamente de sua confecção e operacionalização, atingindo um resultado positivo referenciado por professores, técnicos, pais, representantes de alunos, funcionários e outros membros da comunidade escolar, o PPP é a concretização da identidade da escola e do oferecimento de garantias para um ensino de qualidade. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃO | pt_BR |
dc.publisher.program | Curso de Especialização em Gestão Escolar | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/ | * |
dc.subject | Projeto político pedagógico | pt_BR |
dc.subject | Educação | pt_BR |
dc.subject | Gestão democrática | pt_BR |
dc.title | O Desenvolvimento da gestão democrática nas escolas de Araporã - MG: diálogos com o projeto político pedagógico | pt_BR |
dc.type | Monografia (especialização) | pt_BR |
Appears in Collections: | Especialização em Gestão Escolar EAD |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ANDREDONIZETEMARTINS.pdf | 5.39 MB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License