Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/48279
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorCarla Viana Coscarellipt_BR
dc.date.accessioned2022-12-20T23:45:59Z-
dc.date.available2022-12-20T23:45:59Z-
dc.date.issued2019-07-02-
dc.citation.volume8pt_BR
dc.citation.spage33pt_BR
dc.citation.epage56pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.47249/rba.2018.v1.293pt_BR
dc.identifier.issn2446-8584pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/48279-
dc.description.abstractComputers and mobile phones with access to the internet are increasingly demanded by our society. In order to use digital technologies in their pedagogical practices, teachers need to be familiar with them, and often this is not the biggest problem. Many schools have computers, but teachers rarely use them for didactic activities. Although teachers believe in the potential of digital technologies for learning, they do not receive any guidance to use them as a pedagogical resource. Personal initiatives have generated good results and encouraged other teachers to use these technologies, but it would be ideal if teacher training agencies were to invest in teachers’ digital literacy and in the use of digital resources for pedagogical practices at all school levels.pt_BR
dc.description.resumoComputadores e celulares com acesso à internet são muito demandados em nossa sociedade. Para usar as tecnologias digitais em práticas pedagógicas, o professor precisa ter familiaridade com elas, o que, na maioria dos casos, não é um problema. Muitas das escolas têm computadores, mas os professores raramente fazem uso deles em suas atividades didáticas. Embora acreditem no potencial de tecnologias digitais para aprendizagem, os docentes não recebem formação para o uso delas como recurso pedagógico. Iniciativas pessoais têm gerado bons resultados e incentivado mais professores a usar essas tecnologias, mas o ideal seria que as agências de formação docente investissem no letramento digital do professor e no uso de recursos digitais em práticas pedagógicas para todos os níveis de ensino.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Alfabetizaçãopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectTecnologias digitaispt_BR
dc.subjectFormação de professorespt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.subject.otherProfessores - Formaçãopt_BR
dc.subject.otherComunicações digitaispt_BR
dc.titlePerspectivas culturais de uso de tecnologias digitais e educaçãopt_BR
dc.title.alternativeCultural perspectives for the use of digital technologies and educationpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2655-4426pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Perspectivas culturais de uso de tecnologias digitais e a educacao.pdf531.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.