Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/50277
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor1 | Eliandra da Costa Mendes | pt_BR |
dc.contributor.advisor1Lattes | http://lattes.cnpq.br/1798912397012212 | pt_BR |
dc.contributor.referee1 | Hormindo Pereira de Souza Junior | pt_BR |
dc.creator | Aparecida de Lourdes Oliveira Ferreira | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-02-23T11:12:21Z | - |
dc.date.available | 2023-02-23T11:12:21Z | - |
dc.date.issued | 2011-07-28 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/50277 | - |
dc.description.abstract | As we reflect on the quality of education should consider different ways to assess what is being used to understand student performance. The results indicate the stage where they are students and allows teachers to modify their pedagogical actions, aimed at improving the teaching-learning process. And in addition to teaching activities, through the assessment of learning we can see what changes are needed in the organization (physical, educational and / or administrative) of the institution in order to guarantee the right to education and to enhance the education offered. By making a critical analysis of the Political Pedagogical School District Luiz Augusto Guimaraes, it was possible to identify and reflect on assessment practices that are employed by teachers and how these practices may contribute to the formation of the students and the inclusion of the same. I also found what is the role of managers, educators and community in the construction and analysis of evaluative tools that are appropriate for students. | pt_BR |
dc.description.resumo | Ao refletirmos sobre a qualidade da educação devemos considerar as diferentes formas de avaliar que estão sendo empregadas para perceber o desempenho dos alunos. Os resultados obtidos sinalizam a etapa em que se encontram os alunos e possibilita ao docente modificar as suas ações pedagógicas, com vistas a melhorar o processo de ensino-aprendizagem. E para além da ação docente, através da avaliação da aprendizagem podemos perceber quais as mudanças são necessárias na organização (física, pedagógica e/ou administrativa) da instituição de modo a se garantir o direito à educação e para potencializar o ensino oferecido. Ao fazer uma análise crítica do Projeto Político Pedagógico da Escola Municipal Luíza Augusta Guimarães, foi possível identificar e refletir sobre as práticas avaliativas que são empregadas pelos docentes e como essas práticas podem contribuir para a formação dos educandos e para a inclusão social dos mesmos. Também foi possível perceber qual é o papel dos gestores, educadores e da comunidade na construção e análise de instrumentos avaliativos que sejam adequados aos alunos. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃO | pt_BR |
dc.publisher.program | Curso de Especialização em Gestão Escolar | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/ | * |
dc.subject | Avaliação | pt_BR |
dc.subject | Prática docente | pt_BR |
dc.subject | Gestão escolar | pt_BR |
dc.title | Avaliação no contexto da Escola Municipal Luíza Augusta Guimarães | pt_BR |
dc.type | Monografia (especialização) | pt_BR |
Appears in Collections: | Especialização em Gestão Escolar EAD |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
TCC_APARECIDA_DE_LOURDES_OLIVEIRA_FERREIRA.pdf | 154.17 kB | Adobe PDF | View/Open |
This item is licensed under a Creative Commons License