Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/50898
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorJuliene Silva Vilelapt_BR
dc.date.accessioned2023-03-14T21:38:33Z-
dc.date.available2023-03-14T21:38:33Z-
dc.date.issued2020-
dc.citation.issue14pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/50898-
dc.description.abstractThis work presents a discursive analysis of four videos that make up an institutional campaign carried out by the mining company Samarco after the rupture of an iron ore tailings dam in Mariana/MG, observing aspects related to the adequacy of the discursive strategies adopted, in addition to reflecting on the power relations expressed through the campaign and the impacts of such discourses on the mining company's organizational image. To carry out the analyses, Discourse Analysis was adopted as methodological support, a discipline belonging to the area of ​​Linguistics and which presents itself as a useful interdisciplinary tool for research in the field of Social Communication. The analyzes were based on bibliographies in the areas of Public Relations and organizational communication (KUNSCH, 1984, 2014, 2018; BARBEIRO, 2010).pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho apresenta uma análise discursiva de quatro vídeos que compõem uma campanha institucional realizada pela mineradora Samarco após o rompimento de uma barragem de rejeitos de minério de ferro em Mariana/MG, observando aspectos ligados à adequação das estratégias discursivas adotadas, além de refletir sobre as relações de poder expressas por meio da campanha e os impactos de tais discursos na imagem organizacional da mineradora. Para realização das análises, foi adotado como suporte metodológico a Análise do Discurso, disciplina pertencente à área da Linguística e que se apresenta como ferramenta interdisciplinar útil para pesquisas da área de Comunicação Social. As análises foram embasadas em bibliografias das áreas de Relações Públicas e comunicação organizacional (KUNSCH, 1984, 2014, 2018; BARBEIRO, 2010).pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentDAP - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRACAO DE PESSOALpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofCongresso Abrapcorp-
dc.rightsAcesso Restritopt_BR
dc.subjectImagem organizacionalpt_BR
dc.subjectEstratégias discursivaspt_BR
dc.subjectSamarcopt_BR
dc.subjectComunicação de crisept_BR
dc.subjectResponsabilidade social empresarialpt_BR
dc.subject.otherImagem corporativapt_BR
dc.subject.otherAnálise do discursopt_BR
dc.subject.otherResponsabilidade social da empresapt_BR
dc.subject.otherDesastres ambientaispt_BR
dc.titleEstratégias discursivas, poder e imagem organizacional: o caso da Samarco e o desastre de Marianapt_BR
dc.title.alternativeDiscursive strategies, power and organizational image: the case of Samarco and the disaster from Marianapt_BR
dc.typeArtigo de Eventopt_BR
dc.url.externahttp://portal.abrapcorp2.org.br/anais-abrapcorp/2020/gt03.phppt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5646-0418pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Evento

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.