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http://hdl.handle.net/1843/50996
Tipo: | Artigo de Periódico |
Título: | Teledentistry in Minas Gerais: current situation and challenge |
Autor(es): | Luiza de Almeida Queiroz Ferreira Victoria Maria Pereira Silva Maria Inês Barreiros Senna Rafaela da Silveira Pinto Rogéli Tibúrcio Ribeiro da Cunha Peixoto Simone Dutra Lucas |
Resumo: | The aim of this article was to evaluate the participation of professionals from the municipalities of the state of Minas Gerais in the Teledentistry project of the Faculty of Dentistry of the Federal University of Minas Gerais in 2016. The methodology consisted of the analysis of the project database. It reached 111 cities in the state, with 18 webconferences, with 974 participants and 442 teleconsultations. A virtual videolibrary was created with the edited webconferences and had, on average, 70 monthly accesses. It was concluded that to extend the participation, managerial directions of the professionals must guarantee the protected scheduled dates and times so that they access the permanent education’s activities |
Abstract: | O objetivo deste trabalho foi avaliar a participação dos profi ssionais dos municípios do estado de Minas Gerais no projeto de Tele-odontologia da Faculdade de Odontologia da Universidade Federal de Minas Gerais, em 2016. A metodologia consistiu da análise do banco de dados do projeto. Ele atingiu 111 municípios do estado, sendo realizadas 18 webconferências, com 974 participantes e 442 teleconsultorias. Uma videoteca virtual foi criada com webconferencias editadas e teve, em média, 70 acessos mensais. Conclui-se que para ampliar a participação, os gerentes do serviço devem garantir o horário de trabalho para os profi ssionais aces-sarem as atividades de educação permanente El objetivo de este trabajo fue evaluar la participación de los profesionales de los municipios del estado de Minas Gerais en el proyecto de Teleodontología de la Facultad de Odontología de la Universidad Federal de Minas Gerais, en 2016. La metodología consistió de la análisis de la base de datos del proyecto. Ello alcanzó 111 municipios del estado, siendo realizadas 18 webcon-ferencias con 974 asistentes y 442 teleconsultorias. Uma videoteca virtual fue creada com las webconferencias editadas y tuvo, en promedio, 70 accesos mensuales. La conclusión fue que para alargar la participación, los administradores del servicio deben garantizar el horario de trabajo para los profesionales acceder a las actividades de educación permanente |
Assunto: | Teledentistry Dentistry Education distance |
Idioma: | eng |
País: | Brasil |
Editor: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Sigla da Instituição: | UFMG |
Departamento: | FAO - DEPARTAMENTO DE ODONTOLOGIA SOCIAL E PREVENTIVA |
Tipo de Acesso: | Acesso Aberto |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/50996 |
Data do documento: | 10-Mai-2018 |
metadata.dc.url.externa: | http://cetes.medicina.ufmg.br/revista/index.php/rlat/article/view/230 |
metadata.dc.relation.ispartof: | Revista Latinoamericana de Telessaúde |
Aparece nas coleções: | Artigo de Periódico |
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