Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/51165
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorFernanda Reginaldo Riospt_BR
dc.creatorPedro Gabriel Souza Osóriopt_BR
dc.creatorCristiane Patrícia Gomes dos Santospt_BR
dc.creatorMárcio Alves dos Santospt_BR
dc.creatorWellington Marçal de Carvalhopt_BR
dc.date.accessioned2023-03-23T19:21:43Z-
dc.date.available2023-03-23T19:21:43Z-
dc.date.issued2020-12-19-
dc.citation.volume2pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage14pt_BR
dc.identifier.issn2175-2850pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/51165-
dc.description.abstractThis article highlights the supervised internship in Librarianship during the pandemic, aiming to report how experiences of the team of the Library of the Veterinary School of the Federal University of Minas Gerais (UFMG) carried out between March and October 2020, remotely, due to the health crisis caused by the new coronavirus, which caused a worldwide pandemic of infectious disease called Covid-19. One modality adopted is participatory research, which seeks community involvement -library staff and interns -in analyzing their reality, with a view to assisting in the promotion of a process of social transformation that brings benefits to those involved. The methodology used was bibliographic research and documentary research of archives of the library of the Veterinary School. With the pre-defined schedule of activities, remote meetings were held, via the Google Meet platform, to discuss and evaluate the daily tasks that would be performed remotely, adapted for the best service to the user. Among the challenges imposed by the Covid-19 pandemic, it was necessary for libraries to reinvent themselves, seeking solutions, managing and offering their products and services. Among the consequences, it is possible to affirm that there was success in the internship carried out remotely, as a result of the collective work to achieve the objectives and goals, which improved the entire library team, together with the interns.pt_BR
dc.description.resumoEste artigo destaca o estágio supervisionado em Biblioteconomia em tempos de pandemia, com o objetivo de relatar as experiências da equipe da Biblioteca da Escola de Veterinária da Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG) realizadas entre os meses de março a outubro de 2020, de maneira remota, devido à crise sanitária ocasionada pelo novo coronavírus, causador de uma pandemia mundial de doença infectocontagiosa intitulada Covid-19. A modalidade adotada é de pesquisa participante, que visa buscaroenvolvimentodacomunidade-equipedabibliotecaeestagiários-,na análise de sua própria realidade, com vistas a auxiliar na promoção de um processo de transformação social que trouxesse benefícios aos envolvidos. A metodologia utilizada foi de pesquisa bibliográfica e pesquisa documental nos arquivos da biblioteca da Escola de Veterinária. Com o cronograma de atividades pré-definido, realizaram-se reuniões remotas, via plataforma Google Meet, para discutir e avaliar as tarefas do cotidiano que seriam executadas remotamente, adaptadas para o melhor atendimento ao usuário. Dentre os desafios impostos pela pandemia de Covid-19, foi necessário que as bibliotecas se reinventassem, buscando soluções, gerindo e ofertando seus produtos e serviços. Dentre as conclusões, é possível afirmar que houve êxito no estágio realizado na forma remota, em consequência do trabalho coletivo para a consecução dos objetivos e metas, o que agregou toda a equipe da biblioteca, em conjunto com os estagiários.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentVETER - ESCOLA DE VETERINARIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Informação & Universidadept_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCOVID-19pt_BR
dc.subjectBiblioteca universitáriapt_BR
dc.subjectEstágio supervisionadopt_BR
dc.subjectTrabalho remotopt_BR
dc.subjectAdministração de bibliotecaspt_BR
dc.subject.otherCOVID-19 (Doença)pt_BR
dc.subject.otherBibliotecas universitárias - Administraçãopt_BR
dc.subject.otherEstágios supervisionadospt_BR
dc.subject.otherTeletrabalhopt_BR
dc.titleA realização do estágio supervisionado em Biblioteconomia no contexto do trabalho remoto em tempos de pandemia: relato de experiência na Biblioteca da Escola de Veterinária da UFMGpt_BR
dc.title.alternativeThe performance of the supervised internship in Library Science in the context of remote work in times of pandemic: experience report in the library of UFMG Veterinary Schoolpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttp://reviu.febab.org.br/index.php/reviu/article/view/31pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8881-6850pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.