Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://hdl.handle.net/1843/51656
Tipo: Artigo de Periódico
Título: Interdisciplinary perspectives in subject analysis
Autor(es): Madalena Martins Lopes Naves
Celia da Consolação Dias
Resumo: In Information Science context, Subject Analysis is considered one of the most important stages in Indexing and the indexer is the reponsible for this activity. An interdisciplinarity with Linguistics, Cognitive Science and Logics is observed during the development of this activity by the indexer. The study discusses factors of these areas that interfere in Subject Analysis. Linguistic factors act in concert with logical and cognitive factors in the intellectual activities that comprise Subject Analysis. So close is their interaction that it is not possible to determine where the influence of one begins or finishes. This reference base is required in order to understand what the text in question is about and in order to assimilate new knowledge. When analyzing a text, the indexer searches the reference base for stored information about the theme of the text and if found comprehension occurs; however, if not found, comprehension is thwarted.
Assunto: Ciência da Informação
Idioma: por
País: Brasil
Editor: Universidade Federal de Minas Gerais
Sigla da Instituição: UFMG
Departamento: ECI - DEPARTAMENTO DE ORGANIZAÇÃO E TRATAMENTO DA INFORMAÇÃO
Tipo de Acesso: Acesso Aberto
Identificador DOI: https://doi.org/10.36311/1981-1640.2019.v13n1.02.p5
URI: http://hdl.handle.net/1843/51656
Data do documento: 2019
metadata.dc.url.externa: https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/bjis/article/view/8023
metadata.dc.relation.ispartof: Brazilian Journal of Information Science: Research Trends
Aparece nas coleções:Artigo de Periódico

Arquivos associados a este item:
Arquivo Descrição TamanhoFormato 
INTERDISCIPLINARY PERSPECTIVES IN SUBJECT ANALYSIS.pdf264.54 kBAdobe PDFVisualizar/Abrir


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.