Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/51830
Type: Artigo de Periódico
Title: Carreira e piso nacional salarial para os profissionais da educação básica
Other Titles: Careers and a National Salary base for professionals in basic education
Carrière et revenu minimum national pour les professionnels de l’éducation basique
Carrera y mínimo salarial nacional para los profesionales de la educación básica
Authors: Dalila Andrade Oliveira
Abstract: Criar ou revisar os planos de carreira dos profissionais da educação é uma demanda urgente. Este texto traz informações, oriundas de pesquisas, sobre aspectos pouco explorados do contexto escolar e dedica especial atenção aos funcionários de escola. Assim, dedica a última parte à descrição e discussão de dados de um survey com funcionários de escola em um estado brasileiro.
Abstract: To create or revise the career plans of education professionals is an urgent demand. This text provides information, derived from research on aspects underexplored in a school context and pays special attention to school employees. Thus, the last part is devoted to a description and discussion of data from a survey with school employees in a Brazilian state.
Subject: Professores
Educação básica
Escolas - Organização e administração
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLAR
Rights: Acesso Aberto
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.22420/rde.v10i18.654
URI: http://hdl.handle.net/1843/51830
Issue Date: 29-Jul-2016
metadata.dc.url.externa: https://retratosdaescola.emnuvens.com.br/rde/article/view/654
metadata.dc.relation.ispartof: Retratos Da Escola
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
carreiraepisonacionalsalarial.pdf299.24 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.