Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/51830
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Carreira e piso nacional salarial para os profissionais da educação básica |
Other Titles: | Careers and a National Salary base for professionals in basic education Carrière et revenu minimum national pour les professionnels de l’éducation basique Carrera y mínimo salarial nacional para los profesionales de la educación básica |
Authors: | Dalila Andrade Oliveira |
Abstract: | Criar ou revisar os planos de carreira dos profissionais da educação é uma demanda urgente. Este texto traz informações, oriundas de pesquisas, sobre aspectos pouco explorados do contexto escolar e dedica especial atenção aos funcionários de escola. Assim, dedica a última parte à descrição e discussão de dados de um survey com funcionários de escola em um estado brasileiro. |
Abstract: | To create or revise the career plans of education professionals is an urgent demand. This text provides information, derived from research on aspects underexplored in a school context and pays special attention to school employees. Thus, the last part is devoted to a description and discussion of data from a survey with school employees in a Brazilian state. |
Subject: | Professores Educação básica Escolas - Organização e administração |
language: | por |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.department: | FAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLAR |
Rights: | Acesso Aberto |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.22420/rde.v10i18.654 |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/51830 |
Issue Date: | 29-Jul-2016 |
metadata.dc.url.externa: | https://retratosdaescola.emnuvens.com.br/rde/article/view/654 |
metadata.dc.relation.ispartof: | Retratos Da Escola |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
carreiraepisonacionalsalarial.pdf | 299.24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.