Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/52819
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorKatia Ferreira Costa Campospt_BR
dc.creatorPaula de Barros Oliveira Brantpt_BR
dc.creatorRaquel Randowpt_BR
dc.creatorVanessa de Almeida Guerrapt_BR
dc.date.accessioned2023-05-04T20:47:36Z-
dc.date.available2023-05-04T20:47:36Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.issue5pt_BR
dc.citation.spage1276pt_BR
dc.citation.epage1285pt_BR
dc.identifier.isbn9789728914585pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/52819-
dc.description.abstractIn 2004 is published the permanent educacition national policy, establishing the link between training, management, health care and social participation. In this sense it is considered very important management for the realization of the Permanent Education of health. Question is: What are the advances and challenges of Continuing Health Education for managers of SUS? The overall objective was to learn about advances and challenges of continuing education for health management. Integrative literature review, the results showed that the Permanent Education is an important strategy to the changing health practices and implies challnges for management. The challenges are configured as: ensuring the collective discussion of health problems and educational needs, gap between the policy makers and local realities. experienced by management, reduced support service management, financing difficulties caused by the slow bureaucracy; demotivation of professional managers.pt_BR
dc.description.resumoEm 2004 institui a EPS como política nacional, estabelecendo a articulação entre a formação, gestão, atenção à saúde e participação social. Nesse sentido, considera-se a gestão de grande importância para a efetivação da EPS. Pergunta-se: Quais os avanços e desafios da Educação Permanente em Saúde para os gestores do SUS? O objetivo geral foi conhecer avanços e desafios da educação permanente para a Gestão em Saúde. Revisão integrativa da literatura, cujos resultados mostraram que a Educação Permanente é uma importante estratégia nas mudanças das práticas de saúde e implica em desafios para a gestão. Os desafios configuram-se como: garantia da discussão coletiva dos problemas de saúde e necessidades educativas, distanciamento entre os formuladores da política e realidade local vivenciada pela gestão, reduzido apoio à gerência do serviço, dificuldades de financiamento ocasionadas pela lenta burocracia; desmotivação dos profissionais gestores.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryPortugalpt_BR
dc.publisher.departmentENFERMAGEM - ESCOLA DE ENFERMAGEMpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofCongresso ibero-americano de investigação qualitativapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEducação permanentept_BR
dc.subjectServiços de saúdept_BR
dc.subjectGestão em saúdept_BR
dc.subject.otherEducação permanentept_BR
dc.subject.otherServiços de saúdept_BR
dc.subject.otherSaude - administraçãopt_BR
dc.titleEducação permanente: avanços, desafios para a gestão em saúde no brasilpt_BR
dc.title.alternativePermanent education: advances and challenges for management in health in Brazilpt_BR
dc.typeArtigo de Eventopt_BR
dc.url.externahttps://proceedings.ciaiq.org/index.php/ciaiq2016/article/view/729pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-6086-7939pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5877-0030pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Evento

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Educação Permanente_ Avanços, Desafios Para A Gestão Em Saúde No Brasil.pdf146.42 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.