Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/53336
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Giorgia Cecchinatopt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/8233662719868870pt_BR
dc.contributor.referee1Rodrigo Antonio de Paiva Duartept_BR
dc.creatorGuilherme Ferreirapt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/6087220613850590pt_BR
dc.date.accessioned2023-05-15T00:16:47Z-
dc.date.available2023-05-15T00:16:47Z-
dc.date.issued2013-05-28-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/53336-
dc.description.abstractThis paper intends to offer a reinterpretation of the question of the “end of art” as it is expressed in the “Introduction” to Hegel's Lectures on Aesthetics and in the essay The End of Art by the North American philosopher Arthur Danto. The argumentative strategy, in this regard, will be to examine the identity and difference of the meaning of the “end of art” in Danto and in Hegel, with the aim of demonstrating that the diagnosis of the North American philosopher both results from and expresses itself as a continuity of Hegel's prognosis of the “end of art”, the main difference between the two approaches being demarcated by the apology and the critique, favorable and unfavorable to the “master narrative” as an ‘aesthetic-normative’ discourse on the arts in general.pt_BR
dc.description.resumoEste artigo pretende oferecer uma reinterpretação sobre a questão do “fim da arte”, tal como ela se expressa na “Introdução” aos Cursos de Estética de Hegel e no ensaio O Fim da Arte do filósofo norte-americano, Arthur Danto. A estratégia argumentativa, nesse sentido, será a de examinar a identidade e a diferença do significado de “fim da arte” em Danto e em Hegel, com o objetivo de demonstrar que o diagnóstico do filósofo norte-americano tanto resulta quanto se expressa como continuidade do prognóstico de Hegel sobre o “fim da arte”, sendo a principal diferença entre as duas abordagens demarcada pela apologia e pela crítica, favorável e desfavorável à “narrativa mestra” enquanto discurso ‘estético-normativo’ sobre as artes em geral.pt_BR
dc.description.sponsorshipOutra Agênciapt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAF - DEPARTAMENTO DE FILOSOFIApt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Temas Filosóficospt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectHegelpt_BR
dc.subjectDantopt_BR
dc.subjectEstéticapt_BR
dc.subjectFilosofia da artept_BR
dc.subjectFim da artept_BR
dc.subject.otherArte - Filosofiapt_BR
dc.subject.otherEstéticapt_BR
dc.subject.otherHegel, Georg Wilhelm Friedrich, 1770-1831pt_BR
dc.subject.otherDanto, Arthur Coleman, 1924-2013pt_BR
dc.titleHegel e Danto : reflexões sobre o “fim da arte”pt_BR
dc.title.alternativeHegel and Danto : reflections on the "end of art"pt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9241-9199pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Temas Filosóficos



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.