Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/53727
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dc.creatorCláudio Renê Lobato Valadarespt_BR
dc.creatorLuiz Carlos Alves Da Silva Júnior;pt_BR
dc.creatorAntônio Artur de Souzapt_BR
dc.date.accessioned2023-05-22T15:10:49Z-
dc.date.available2023-05-22T15:10:49Z-
dc.date.issued2018-12-
dc.citation.issue38pt_BR
dc.citation.spage248pt_BR
dc.citation.epage254pt_BR
dc.identifier.issn1809-3957pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/53727-
dc.description.abstractThis article aims at collecting the financial indicators, comparing the obtained results and analyzing the current financial situation of the federal roads concessions in the country. A highway concession is a type of natural monopoly inspected by a regulatory agency, whether federal or state level. A concession is usually granted to a company specifically created to execute the agreement. The data collection was based on the balance sheet income statements, what made it possible to identify the quality of planning and of financial and business management of each concession. Based on the results, it was possible to identify the best and the worst operating and management condition among the analyzed companies, in such a way to subsidize and guide investment interests in the respective infrastructure sector in the country.pt_BR
dc.description.resumo– Este artigo tem como objetivo coletar os indicadores financeiros, comparar os resultados obtidos e analisar a atual situação financeira das concessionárias de rodovias federais no país. Uma concessão de rodovia é um tipo de monopólio natural fiscalizado por agência reguladora, seja ela federal ou estadual. Uma concessionária é, geralmente, uma empresa criada especificamente para executar o previsto no contrato de concessão. A coleta de dados considerou as informações de balanços patrimoniais e de demonstrações de resultados de exercícios, que possibilitaram identificar a qualidade de planejamento e de gestão financeira e empresarial de cada empresa. Através dos resultados obtidos foi possível identificar a melhor e a pior condição operacional e de gestão, dentre as empresas analisadas, de tal forma a subsidiar e nortear os interesses de investimentos nesse setor de infraestrutura no país.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentENG - DEPARTAMENTO DE ENGENHARIA PRODUÇÃOpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS CONTÁBEISpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofInternational Sodebras Congresspt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEstratégia Financeirapt_BR
dc.subjectEstratégia Gerencialpt_BR
dc.subjectConcessão Rodoviáriapt_BR
dc.subject.otherAdministração financeirapt_BR
dc.subject.otherRodoviaspt_BR
dc.titleAnálise financeira de concessões de rodovias federais no Brasil com enfoque no desempenho operacionalpt_BR
dc.title.alternativeFinancial analysis of federal roads grants in Brazil with a focus on operational performancept_BR
dc.typeArtigo de Eventopt_BR
dc.url.externahttp://www.sodebras.com.br/edicoes/N147.pdfpt_BR
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