Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/53907
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorFrederico Leocádio Ferreirapt_BR
dc.creatorJuliana Maria Magalhães Christinopt_BR
dc.creatorCarlos Alberto Gonçalvespt_BR
dc.creatorÉrico Aurélio Abreu Cardozopt_BR
dc.date.accessioned2023-05-24T20:30:42Z-
dc.date.available2023-05-24T20:30:42Z-
dc.date.issued2018-10-
dc.citation.issue7pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage14pt_BR
dc.identifier.issn2317-8302pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/53907-
dc.description.abstractMindset is an attitude directed to a goal. Person focuses on learning goals, considering their selves in continuous development, have an attitude of Growth Mindset. On the other hand, a person focus on performance goals, believing in limited genetically inherited capacities and skills, have an attitude of Fixed Mindset. Mindset is a construct with positive results on the academic and organizational field, although there aren’t founded studies in Brazil about this topic. In consequence, the questionnaire used to measure these construct, the Dweck Mindset Instrument (DMI) it was not translated to the Portuguese-br language. These present paper has the goal to validate the DMI to Portuguese-br language using the culture validate method by Beaton et al. (2000) and the exploratory factor analysis following the steps proposed by Hair et al. (2017). As result a final questionnaire has been built with 2 main constructs and 4 items, representing the Growth and Fixed Mindset. The limitation and suggestions for the future researches are discriminated in the end of the paper.pt_BR
dc.description.resumoO Mindset é uma atitude direcionada a objetivos. O indivíduo focado em objetivos de aprendizado, considerando-se em contínuo desenvolvimento, assume uma atitude de Mindset de crescimento. Por sua vez, o indivíduo focado em objetivos de desempenho, acreditando que suas capacidades não são por completo mutáveis, e considerando-se um ser limitado de conhecimento, possui um Mindset fixo. O Mindset apresenta resultados positivos tanto em ambientes educacionais e organizacionais, porém não foram encontrados estudos sobre o tema em território brasileiro. Em consequência, o instrumento usado para medir o Mindset individual, o Dweck Mindset Instrument, não foi traduzido nem validado para o idioma português-br. Assim, o presente artigo tem como objetivo validar a escala DMI para o idioma português-BR usando o método de Beaton, Bombardier e Guillemin (2000) para a validação cultural e a Análise fatorial exploratória (AFE) seguindo as diretrizes de Hair, Hult, Ringle e Sarstedt (2017). Como resultado, chegou-se ao instrumento final com 4 questões, duas representando o Mindset de crescimento e 2 representando o Mindset fixo. As limitações e sugestões para futuras são sugeridas ao final do trabalho.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofSimpósio Internacional de Gestão de Projetos, Inovação e Sustentabilidadept_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMindset de crescimento,pt_BR
dc.subjectMindset fixopt_BR
dc.subjectValidação culturalpt_BR
dc.subjectAnálise fatorial exploratóriapt_BR
dc.subject.otherAprendizagempt_BR
dc.titleValidação da escala Dweck Mindset Instrument (DMI) para o idioma Português-BRpt_BR
dc.typeArtigo de Eventopt_BR
dc.url.externahttp://singep.submissao.com.br/7singep/resultado/an_resumo.asp?cod_trabalho=210pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Evento

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VALIDAÇÃO DA ESCALA DWECK MINDSET INSTRUMENT DMI.pdf1.97 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.