Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/53965
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorGerlando Augusto Sampaio Franco de Limapt_BR
dc.creatorBruna Camargos Avelinopt_BR
dc.creatorJacqueline Veneroso Alves da Cunhapt_BR
dc.date.accessioned2023-05-25T20:18:02Z-
dc.date.available2023-05-25T20:18:02Z-
dc.date.issued2017-
dc.citation.spage58pt_BR
dc.citation.epage76pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.11606/rco.v11i31.137775pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/53965-
dc.description.abstractThe purpose of this research was to identify if non-pathological narcissistic personality traits in accounting students are related to their performance. Students who overestimate their performance, a characteristic present in narcissistic individuals, live in the unrealistic belief that they do better than others in different activities. Such tendency can be detrimental in the long term. In addition to resulting in a constant effort so that such expectations become reality. The data were collected from a sample of 106 Brazilian accounting students who responded to a survey that included the Narcissistic Personality Inventory (NPI). The results suggest that the higher the presence of narcissistic traits, the greater his/her self-perceived academic performance. At same time, narcissism does not influence the student’s real performance, which suggest that narcissistic personality traits just influence expectations, reather than the learning process.pt_BR
dc.description.resumoO objetivo dessa pesquisa foi identificar se traços não patológicos de personalidade narcisista em estudantes de graduação de um curso de Ciências Contábeis estariam relacionados com o desempenho desses alunos. Estudantes que superestimam seu desempenho, uma característica de indivíduos narcisistas, vivem uma expectativa não realista que irão ter melhor desempenho que outros em diferentes atividades. Esse comportamento pode ser prejudicial no longo prazo, além de resultar em um constante esforço para que esta expectativa se torne realidade. Os dados foram coletados de uma amostra de 106 alunos de graduação em contabilidade que responderam um questionário contendo questões sobre traços de personalidade narcisista. Os resultados sugerem que quanto maior a presença desses traços narcisistas maiores as chances do desempenho atribuído pelo próprio estudante ser maior. Ao mesmo tempo, o narcisismo não influencia o desempenho real do aluno, o que sugere que esses traços de personalidade influenciam apenas as expectativas, mas não o processo de aprendizado.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS CONTÁBEISpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista de Contabilidade e Organizaçõespt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectNarcisismopt_BR
dc.subjectDesempenho acadêmicopt_BR
dc.subjectEducação em Contabilidadept_BR
dc.subjectInventário de Personalidade Narcisistapt_BR
dc.subject.otherNarcisismopt_BR
dc.subject.otherCiências Contábeispt_BR
dc.titleNarcisismo: estudantes de contabilidade estão usando seu narcisismo para melhorar o desempenho?pt_BR
dc.title.alternativeNarcissism: are accounting students using their personality traits to perform better?pt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://www.revistas.usp.br/rco/article/view/137775pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2414-2543pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-8958-8725pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2522-3035pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.