Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/54120
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorDanielle do Carmo Pimenta Riogapt_BR
dc.creatorRenata Maria Abrantes Barachopt_BR
dc.date.accessioned2023-05-29T20:20:07Z-
dc.date.available2023-05-29T20:20:07Z-
dc.date.issued2021-09-11-
dc.citation.volume19pt_BR
dc.citation.spagee021021pt_BR
dc.citation.epage20pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.20396/rdbci.v19i00.8665304pt_BR
dc.identifier.issn1678-765Xpt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/54120-
dc.description.abstractIntroduction: This literature review article has a lack of studies that deal with the student internationalization process. The main argument is that the identification of these studies will facilitate the comprehension of the process by the interested parties. Furthermore, it aims to analyze studies on the international graduate student’s information needs. In addition to it, the Federal University of Minas Gerais is the study reference. Method: The study used a three step qualitative methodology and was based on three main points: internationalization in Brazilian universities and postgraduate programs, the perception of international students about Brazilian higher education institutions, and the international student’s information needs. Results/Conclusion: From this mapping, it was noted that there is a scarcity of publications focused on the international students’ information needs, especially postgraduate students, considering the panorama of Brazilian universities.pt_BR
dc.description.resumoIntrodução: Este artigo de revisão de literatura tem como problema a escassez de estudos que versam sobre o processo de internacionalização estudantil, cujo argumento principal é o de que a identificação desses estudos facilitará a compreensão do processo pelos interessados. Objetiva analisar estudos sobre as necessidades informacionais do estudante internacional da pós-graduação, sendo a Universidade Federal de Minas Gerais a referência do estudo. Método: Por meio de uma metodologia qualitativa de três etapas, o estudo se baseou em três pontos principais: a internacionalização nas universidades e programas de pós-graduação brasileiros, a percepção dos estudantes internacionais sobre instituições brasileiras de Ensino Superior e as necessidades informacionais do estudante internacional. Resultados/Conclusão: A partir desse mapeamento, notou-se que há escassez de publicações voltadas às necessidades de informação dos estudantes internacionais, sobretudo dos pós-graduandos, considerando o panorama das universidades brasileiras.pt_BR
dc.description.sponsorshipCAPES - Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superiorpt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentARQ - DEPARTAMENTO DE TEC ARQUITETURA E URBANISMOpt_BR
dc.publisher.departmentARQ - ESCOLA DE ARQUITETURApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRDBCI: Revista Digital de Biblioteconomia e Ciência da Informaçãopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectNecessidades de informaçãopt_BR
dc.subjectEducaçãopt_BR
dc.subjectEstudantespt_BR
dc.subjectCursos de pós-graduaçãopt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.subject.otherEstudantespt_BR
dc.subject.otherPós-graduaçãopt_BR
dc.titleNecessidades informacionais do estudante internacional na pós-graduação: uma revisão de literaturapt_BR
dc.title.alternativeInternational student's information needs in postgraduate school: a literature reviewpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.sbu.unicamp.br/ojs/index.php/rdbci/article/view/8665304pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4111-2482pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8335-9646pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.