Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/54251
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dc.creatorPedrobecapt_BR
dc.creatorJoao Brandaopt_BR
dc.creatorMaria Nolascopt_BR
dc.creatorMariana Martinspt_BR
dc.creatorMariana Azevedopt_BR
dc.creatorLeticia Caldas Teixeirapt_BR
dc.creatorCatarina Oliveirapt_BR
dc.creatorMarisa Lousadapt_BR
dc.date.accessioned2023-05-31T20:30:38Z-
dc.date.available2023-05-31T20:30:38Z-
dc.date.issued2019-
dc.citation.issue2019 14th Iberian Conference on Information Systems And Technologies (cisti)pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.identifier.issn9789899843493pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/54251-
dc.description.abstractPediatric dysphonia has a high prevalence, and adhesion to vocal rehabilitation is a challenge for speech therapists. This paper aims to present the development of the endless run game Space Letters– A Journey Through the Voice. The game is aimed at children from 6 to 10 years and its purpose is the vocal health promotion. The user will have to pick up letters to complete words, which indicate a benefit or a harm to the voice health. In the meantime, graphical elements that represent obstacles and reduce the player's score will appear. The game combines the pedagogical value with the playfulness and presents great potential as a pedagogical tool to promote voice health and also in clinical rehabilitation.pt_BR
dc.description.resumoA disfonia infantil tem uma prevalência elevada, sendo que a adesão à reabilitação vocal constitui um desafio para os terapeutas da fala. Este trabalho tem como objetivo apresentar o desenvolvimento do jogo endless run “Letras Espaciais – A Viagem pela Voz”. Este é dirigido a crianças dos 6 aos 10 anos e visa a promoção da saúde vocal. O utilizador terá de recolher letras para completar palavras, que traduzem um benefício ou prejuízo para a saúde da voz. No seu decorrer, irão surgir ainda elementos gráficos que representam obstáculos e que fazem reduzir a pontuação do jogador. O jogo alia ao caráter pedagógico uma vertente lúdica e apresenta um grande potencial como ferramenta pedagógica de promoção para a saúde da voz e também na reabilitação em contexto clínico.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentMED - DEPARTAMENTO DE FONOAUDIOLOGIApt_BR
dc.publisher.departmentMED - DEPARTAMENTO DE OFTALMOLOGIA E OTORRINOLARINGOLOGIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofIberian Conference on Information Systems and Technologies-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectDisfoniapt_BR
dc.subjectCriançapt_BR
dc.subjectJogos e Brinquedospt_BR
dc.subjectVozpt_BR
dc.subject.otherDisfoniapt_BR
dc.subject.otherCriançapt_BR
dc.subject.otherJogos e brinquedospt_BR
dc.subject.otherVozpt_BR
dc.titleJavascript multimedia game space letters - a journey through the voicept_BR
dc.title.alternativeJogo multimédia JavaScript Letras Espaciais – A Viagem pela Vozpt_BR
dc.typeArtigo de Eventopt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8823-122Xpt_BR
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