Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/54600
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorDaniel Reis Silvapt_BR
dc.creatorFábia Pereira Limapt_BR
dc.date.accessioned2023-06-06T20:14:04Z-
dc.date.available2023-06-06T20:14:04Z-
dc.date.issued2019-
dc.citation.volume16pt_BR
dc.citation.issue31pt_BR
dc.citation.spage172pt_BR
dc.citation.epage183pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.11606/issn.2238-2593.organicom.2019.161101pt_BR
dc.identifier.issn2238-2593pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/54600-
dc.description.abstractThis article critically reflects on how values associated with an entrepreneurial management culture are embodied, naturalized, and romanticized by job offers from contemporary communication organizations, especially start-ups. We present an analysis of posts collected in Vagas Arrombadas, a Facebook page that exposes job offers considered abusive. We show how two frames of meaning contribute to hide and foster elements of precarious working relationships: (a) non-compliance with the organizational space and (b) non-compliance with traditional work dynamics.pt_BR
dc.description.resumoO artigo reflete criticamente sobre como valores associados com uma cultura de gestão empreendedora são incorporados, naturalizados e romantizados por ofertas de emprego de organizações contemporâneas de comunicação, especialmente start-ups. Realiza a análise de postagens coletadas no Vagas Arrombadas, página que expõe vagas consideradas abusivas, revelando dois quadros de sentido que ocultam, e fomentam, elementos da precarização das relações de trabalho: (a) a não conformidade com o espaço organizacional e (b) a não conformidade com a dinâmica de trabalho tradicional.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAF - DEPARTAMENTO DE COMUNICAÇÃO SOCIALpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofOrganicompt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectEmpreendedorismopt_BR
dc.subjectInovaçãopt_BR
dc.subjectComunicaçãopt_BR
dc.subjectRelações de trabalhopt_BR
dc.subjectVagas arrombadaspt_BR
dc.subject.otherEmpreendedorismopt_BR
dc.subject.otherRelações trabalhistaspt_BR
dc.subject.otherOferta de empregopt_BR
dc.titleO discurso do empreendedorismo e inovação nas relações de trabalho: um estudo de Vagas Arrombadaspt_BR
dc.title.alternativeThe discourse of entrepreneurship and innovation in work relations: a study of Vagas Arrombadaspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://www.revistas.usp.br/organicom/article/view/161101pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-9989-7449pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-7802-107Xpt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.