Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/55024
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorThiago Belchior Pintopt_BR
dc.creatorSuzana dos Santos Gomespt_BR
dc.date.accessioned2023-06-16T20:40:31Z-
dc.date.available2023-06-16T20:40:31Z-
dc.date.issued2021-03-05-
dc.citation.volume9pt_BR
dc.identifier.issn2237-0315pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/55024-
dc.description.abstractThis article presents data from a research in progress that investigated graduates of five undergraduate courses offered in the e-learning modality by a Federal Institution of Higher Education (IFES). It was intended, within the limits of this article, to investigate the perception of graduates on the training obtained in courses in the distance modality. About methodology, we chose the Exploratory Study of qualitative approach: was used secondary data from aninstitutional evaluation report, application of an online survey, interview with graduates on the academic trajectory, quality of the course and professional. The theoretical reference involved authors from the field of institutional evaluation and graduates of Higher Distance Education. The results indicated the relevance of on-site visit in evaluation infrastructure of EaD pole, the academic staff and the didactic-pedagogical structure.pt_BR
dc.description.resumoEste artigo apresenta dados de uma pesquisa em andamento que investigou egressos de cinco cursos de graduação ofertados na modalidade a distância por uma Instituição Federal de Educação Superior (IFES). Pretendeu-se, nos limites deste artigo, investigar a percepção de egressos sobre a formação obtida em cursos na modalidade a distância. Quanto à metodologia, optou-se pelo estudo exploratório de abordagem qualitativa: foram utilizados dados secundários oriundos do relatório de avaliação institucional, aplicação de um survey on-line, entrevista com egressos sobre a trajetória acadêmica, qualidade do curso e inserção profissional. O referencial teórico envolveu autores do campo da avaliação institucional, egressos, Educação Superior a Distância. Os resultados indicaram a relevância da visita in loco na avaliação da infraestrutura dos polos, do corpo docente e da organização didático-pedagógica.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCAED - CENTRO DE APOIO A EDUCACAO A DISTANCIApt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE MÉTODOS E TÉCNICAS DE ENSINOpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Cocarpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectAvaliação institucionalpt_BR
dc.subjectEgressospt_BR
dc.subjectEaDpt_BR
dc.subjectEducação superiorpt_BR
dc.subject.otherUniversidades e faculdades - Avaliaçãopt_BR
dc.subject.otherEnsino superiorpt_BR
dc.subject.otherEnsino à distânciapt_BR
dc.titleEgressos de cursos de graduação na modalidade a distânciapt_BR
dc.title.alternativeGraduates of undergraduate courses in the distance modalitypt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.uepa.br/index.php/cocar/article/view/4124pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-6699-0524pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8660-1741pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Egressos de cursos de graduação na modalidade a distância.pdf343.91 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.