Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/55045
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Sarah Azoubel Limapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://buscatextual.cnpq.br/buscatextual/visualizacv.do?id=K4233314U6&tokenCaptchar=03AL8dmw-Z6LXK2MZZGoz-CzbLbDpIzauHnDWMVqQc5Zi6DksmOswpYQiBIQvu7CmkcTDJOlBqQXxDKNFsUQm-9cCEnr9K2wlSaxUd-XneovGiK8YXDBTBWBxVPWjb-EK7fHXuRkJSlUPuhLWYLfA7q84TzykmsoGUwEWDE94VaWjzstxF09F5SDIVY1R5cOAP_64HPDF4UemyHBbGcaHzsHFBH5bakv8-jmOu4P5WcOQD-MRdZ5Cuap_dtmKEvD21FjRBiCE8uyX7fgmEv0hnRRanQE-TRuB6mLN7jiNAI4_pPP0RoLvmwWbLnH5FcWZugydkGKWiSsgPsGfGyr8omTz-oMoDULrFud5A6H0YniK2GNmkWo5N3nik_qmp4DnGba24a1HyfJbkCjGX8_c9GiuiDjCciC1QSwn3KkSTAWLE07wZsHQvRxKFkKIaxX4vbNuN_Rv6ACR3Wy1X8cbxQLc9sKhc3SYZMqobor-NR9H_GKmnXfR7HKEpU3zyET2WbIeRtoTHDwRTq_sEcMURk_ESOGExsQKxxcjeD36pepBdldOrvD6Yjvb-hFcECgyxJypgcUs2oE_Z3dWqvYfvpZiBwC0Gw6AkxEOnyWSBr_GfTQogDaQA7spKBa1AeXm5Xaz5UzhqXsiopt_BR
dc.contributor.referee1Bernardo Esteves Gonçalves da Costapt_BR
dc.creatorLucas dos Santos Andradept_BR
dc.date.accessioned2023-06-18T16:13:25Z-
dc.date.available2023-06-18T16:13:25Z-
dc.date.issued2022-10-10-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/55045-
dc.description.abstractPodcast is the media that has grown the most in recent years in Brazil, from 2020 to 2022. In this media, storytelling presents itself as a powerful and innovative format for scientific communication, promoting greater immersion, listener awareness and a high power to reach audiences out of the niche. In this article, I detail the steps and decisions I took as the producer of the project, wich is a pilot episode of a narrative podcast, non-fiction, lasting 29 minutes, based on field trip stories, told by those who lived them. As the show's presenter, I intersperse the story with humorous speeches about the scientist's work, social reflections and short essays common to the condition of being human.pt_BR
dc.description.resumoO podcast é a mídia que mais cresce nos últimos anos no Brasil, de 2020 para 2022. Nessa mídia, o storytelling se apresenta como um formato poderoso e inovador de divulgação científica, promovendo maior imersão, sensibilização do ouvinte e com elevado poder de atingir audiências fora do nicho. Neste documento, detalho as etapas e tomadas de decisões que tomei como produtor do projeto. O projeto trata-se de um episódio piloto de podcast narrativo, não-ficcional, com duração de 29 minutos, baseado em histórias de viagem de campo, contadas por quem as viveu. Como apresentador do programa, eu entremeio a história com falas bem-humoradas sobre o trabalho do cientista, reflexões sociais e pequenos ensaios comuns à condição de ser humano.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAF - DEPARTAMENTO DE COMUNICAÇÃO SOCIALpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Comunicação Pública da Ciênciapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPodcastpt_BR
dc.subjectNarrativaspt_BR
dc.subjectDivulgação científicapt_BR
dc.subjectViagem de campopt_BR
dc.subject.otherDivulgação cientificapt_BR
dc.subject.otherComunicação e tecnologiapt_BR
dc.subject.otherRegistros sonorospt_BR
dc.subject.otherCiênciapt_BR
dc.titleHistórias na natureza : um podcast sobre descobertas em campopt_BR
dc.title.alternativeStories in nature : a podcast about discoveries in the fieldpt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Comunicação Pública da Ciência

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Monografia_HistoriasdaNatureza_LucasAndrade__.pdf899.84 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.