Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/55065
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Karina Rabelo Leite Marinhopt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/9188261003903587pt_BR
dc.creatorKenya Regina Marques Campospt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/7031493519033512pt_BR
dc.date.accessioned2023-06-18T20:54:42Z-
dc.date.available2023-06-18T20:54:42Z-
dc.date.issued2015-07-09-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/55065-
dc.description.abstractThis monograph refers to the analysis of integration policy of the Civil and Military Police, as organizations established by the state government, supported by the Federal Constitution. Understand whether the management board of the State of Minas Gerais can establish effective communication between the institutions legally responsible for carrying out legal and technical services social research and ostentatious and preventive police, respectively. And as this communication (or not) interfere in the composition of the expert report. The methodology chosen was to search for these answers through observation, empirical and field work, translated into qualitative verification responses of operators that act directly on accident sites with fatalities. The cutout for choosing these operators was the traffic accidents in the Ring Road of Belo Horizonte, in the period from January to June 2014. It was intended to find a new culture apart from each institution, complying with the initial point identities and skills regulations that meet personal situations, which have repercussions on society as a whole.pt_BR
dc.description.resumoEsta monografia se refere à análise da política de integração das Polícias Civil e Militar, como organizações instituídas pelo poder público estadual, amparadas pela Constituição Federal. Entender se a administração gestora do Estado de Minas Gerais consegue estabelecer comunicação eficaz entre as instituições legalmente encarregadas de executarem os serviços técnicos jurídicos e de investigação social e de polícia ostensiva e preventiva, respectivamente. E, em como esta comunicação (ou não) interfere na composição do laudo pericial. A metodologia escolhida foi a busca destas respostas através de observação, empiria e trabalho de campo, traduzida em verificação qualitativa por respostas dos operadores que atuam direto nos locais de acidente com vítimas fatais. O recorte para escolha desses operadores foi os acidentes de trânsito ocorridos no Anel Rodoviário de Belo Horizonte, no período compreendido entre janeiro a junho de 2014. Encontrar uma nova cultura para além de cada instituição, que respeite as identidades iniciais e aponte competências normativas que atenderão situações pessoais, que repercutirão na sociedade como um todo.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAF - DEPARTAMENTO DE SOCIOLOGIApt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Estudos de Criminalidade e Segurança Públicapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectIntegração policialpt_BR
dc.subjectPerícia criminalpt_BR
dc.subjectLaudo pericialpt_BR
dc.subject.otherRelações entre civis e militarespt_BR
dc.subject.otherOperações integradas (Ciência militar)pt_BR
dc.subject.otherAcidentes de trânsitopt_BR
dc.titleProcesso de produção do laudo pericial de acidentes de trânsito sob a ótica da integração das forças policiaispt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Estudos Criminalidade e Segur. Pública

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CRISP_KENYA REGINA MARQUES CAMPOS.pdf843.08 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.