Use este identificador para citar ou linkar para este item: http://hdl.handle.net/1843/55358
Tipo: Artigo de Periódico
Título: Teaching and learning chemistry: contributions of immersion projects in teaching to teachers training
Autor(es): Maria Luiza Silva Tupy Botelho
Ana Luiza de Quadros
Resumo: Training educators to teach Chemistry so to produce learning has been a challenge in teacher training courses. This study was developed aimed at analyzing the contributions of immersion projects in teaching to the understanding of teaching and learning process and the role of both teachers and students in the classroom dynamics. A questionnaire and a focus group were used for data production. Through content analysis, we noticed that teachers in training seem to understand the important discussions in the educational field, with promising chances of getting hold of them as teaching practices when they take on teaching.
Assunto: Química - Formação de professores
Professores - Formação
Professores e alunos
Química (Primeiro grau) - Estudo e ensino
Idioma: por
País: Brasil
Editor: Universidade Federal de Minas Gerais
Sigla da Instituição: UFMG
Departamento: ICX - DEPARTAMENTO DE QUÍMICA
Tipo de Acesso: Acesso Restrito
Identificador DOI: http://dx.doi.org/10.30845/aijss.v8n1p3
URI: http://hdl.handle.net/1843/55358
Data do documento: 2019
metadata.dc.url.externa: http://www.aijssnet.com/journals/Vol_8_No_1_March_2019/3.pdf
metadata.dc.relation.ispartof: American International Journal of Social Science
Aparece nas coleções:Artigo de Periódico

Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.


Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.