Use este identificador para citar ou linkar para este item:
http://hdl.handle.net/1843/55358
Tipo: | Artigo de Periódico |
Título: | Teaching and learning chemistry: contributions of immersion projects in teaching to teachers training |
Autor(es): | Maria Luiza Silva Tupy Botelho Ana Luiza de Quadros |
Resumo: | Training educators to teach Chemistry so to produce learning has been a challenge in teacher training courses. This study was developed aimed at analyzing the contributions of immersion projects in teaching to the understanding of teaching and learning process and the role of both teachers and students in the classroom dynamics. A questionnaire and a focus group were used for data production. Through content analysis, we noticed that teachers in training seem to understand the important discussions in the educational field, with promising chances of getting hold of them as teaching practices when they take on teaching. |
Assunto: | Química - Formação de professores Professores - Formação Professores e alunos Química (Primeiro grau) - Estudo e ensino |
Idioma: | por |
País: | Brasil |
Editor: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Sigla da Instituição: | UFMG |
Departamento: | ICX - DEPARTAMENTO DE QUÍMICA |
Tipo de Acesso: | Acesso Restrito |
Identificador DOI: | http://dx.doi.org/10.30845/aijss.v8n1p3 |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/55358 |
Data do documento: | 2019 |
metadata.dc.url.externa: | http://www.aijssnet.com/journals/Vol_8_No_1_March_2019/3.pdf |
metadata.dc.relation.ispartof: | American International Journal of Social Science |
Aparece nas coleções: | Artigo de Periódico |
Arquivos associados a este item:
Não existem arquivos associados a este item.
Os itens no repositório estão protegidos por copyright, com todos os direitos reservados, salvo quando é indicado o contrário.