Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/55654
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorGuilherme Carvalho Franco da Silveirapt_BR
dc.date.accessioned2023-06-30T23:13:00Z-
dc.date.available2023-06-30T23:13:00Z-
dc.date.issued2021-
dc.citation.volume46pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage24pt_BR
dc.identifier.doihttp://dx.doi.org/10.5902/1984644443284pt_BR
dc.identifier.issn1984-6444pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/55654-
dc.description.abstractThe present research was inspired by the following question: what is the place of sexuality in the digital practices of middle school adolescents? The objective was to understand the uses, senses and social relations that emerge from practices related to sexuality, mediated by the digital media of adolescents of a public elementaryschool. From an ethnographic approach, it was noticed that adolescents access and share, intentionally or not (when friends share), a large amount of content related to sexuality. The forms of access, consequences and conflicts that emerged, as well as the types of mediation that school and families used to deal with this issue are discussed.pt_BR
dc.description.resumoO presente artigo se inspirou na seguinte questão: quais são as práticas digitais relacionadas à sexualidade de adolescentes de 12 a 15 anos de idade, do ensino fundamental? O objetivo foi compreender os usos, os sentidos e as relações sociais que emergem de práticas relacionadas à sexualidade, mediadas pelas mídias digitais de adolescentes de uma escola pública de ensino fundamental de tempo integral. A partir de uma pesquisa de campo de caráter etnográfico, percebeu-se que os/as adolescentes acessam e compartilham, intencionalmente ou não, uma grande quantidade de conteúdo relativo à sexualidade. São discutidas as formas de acesso, as consequências e os conflitos relacionados a tais práticas, além de reflexões sobre tipos de mediação que escola e famílias têm utilizado para lidar com essa questão.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentCP - CENTRO PEDAGOGICO - 1o.GRAUpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofEducação-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectPráticas digitaispt_BR
dc.subjectAdolescentespt_BR
dc.subjectSexualidadept_BR
dc.subject.otherAdolescentes - Comportamento sexualpt_BR
dc.subject.otherMídia digitalpt_BR
dc.subject.otherEnsino fundamentalpt_BR
dc.titlePráticas digitais, sexualidade e educação numa escola pública de ensino fundamentalpt_BR
dc.title.alternativeDigital practices, sexuality and education in a public middle schoolpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufsm.br/reveducacao/article/view/43284pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-6907-2027pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Práticas digitais, sexualidade e educação numa escola pública de ensino fundamental.pdf700.38 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.