Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/55789
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorLorena do Rosário Silvapt_BR
dc.creatorAnna Palmapt_BR
dc.date.accessioned2023-07-04T21:50:32Z-
dc.date.available2023-07-04T21:50:32Z-
dc.date.issued2021-07-17-
dc.citation.issue25pt_BR
dc.citation.spage131pt_BR
dc.citation.epage144pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.5902/1679849X63335pt_BR
dc.identifier.issn1679-849Xpt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/55789-
dc.description.abstractThe aim of this study is to highlight the figuration of exile present in three of the French novels by the Czech-French writer Milan Kundera: Slowness (1995), Identity (1997) and Ignorance (2000). This understanding starts from the contrast of the works of the Czech cycle with those of the French cycle, in addition to the understanding of the transformations resulting from them. Next, the relations between narrative and exile will be observed, which is perceived as an agent that can appear in the form of direct and indirect representations, during this new phase of writing in French narratives. Thereby, moves up the novels mentioned above and the book of essays novelist; as well as for texts that focus on exile, memory and identity, among others. Consequently, a relationship exists between the evoked memory images (duration, mirroring and repetition) and the experience of displacement as a product of an exile experience.pt_BR
dc.description.resumoO objetivo desse estudo é evidenciar a figuração do exílio presente em três dos romances fran-ceses do escritor tcheco-francês Milan Kundera: A lentidão (1995), A identidade (1997) e A ignorância(2000). Esse entendimento parte da contraposição das obras do ciclo tcheco com as do ciclo francês, além do entendimento das transformações decorrentes nelas. Logo, serão observadas as relações entre narrativa e exílio, sendo esse percebido como um agente que pode aparecer em forma de representações diretas e indiretas, durante essa nova fase de escrita nas narrativas em francês. Com isso, transita-se pelos romances acima citados e o livro de ensaios do romancista; bem como pelos textos que enfocam exílio, memória e identidade, entre outros. Por consequência, demonstra-se uma relação existente entre as imagens de memória evocadas (duração, espelhamento e repetição) e a experiência do deslocamento como produto de uma vivência em exílio.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofLiteratura e Autoritarismopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMilan Kunderapt_BR
dc.subjectMemóriapt_BR
dc.subjectExíliopt_BR
dc.subject.otherKundera, Milan, 1929-pt_BR
dc.subject.otherLiteratura tchecapt_BR
dc.subject.otherExíliopt_BR
dc.subject.otherMemória na literaturapt_BR
dc.titleA figuração do exílio no ciclo francês de Milan Kunderapt_BR
dc.title.alternativeThe figuration of exile in Milan Kundera's French cyclept_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-9425-1721pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-9543-6354pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
A figuração do exílio no ciclo francês de Milan Kundera.pdf515.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.