Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/56071
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorSuellen de Lima Pereira da Silvapt_BR
dc.creatorMariana de Freitas Coelhopt_BR
dc.creatorMarlusa de Sevilha Goslingpt_BR
dc.date.accessioned2023-07-11T15:00:51Z-
dc.date.available2023-07-11T15:00:51Z-
dc.date.issued2018-
dc.citation.volume6pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage43pt_BR
dc.citation.epage61pt_BR
dc.identifier.issn24480126pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/56071-
dc.description.abstractThe aim of this study is to understand how young university students perceive companies that use slave labor in their productive chain and as such influence the purchasing decision process. The research was qualitative and used a semi structured script for data collection with university female students. The snowball-type approach and data analysis was via content analysis and a posteriori categorization, supported by Atlas TI software. With the results of the research it was understood that university students have a negative image of companies that have signs of slave labor in their supply chain. However, for those interviewed, the problem is far from their reality and some face the issue with certain conformity. Moreover, the perception of consumers about the concept of CSR is still not structured. It was also verified that the intention to buy in this group is shaken when the company presents signs of labor exploitation in its supply chain, such as Zara and the site Ali express. It was found that the perceptions of university girls about companies are negative and that this may determine their intention to boycott them.pt_BR
dc.description.resumoO objetivo desse estudo é compreender de que forma jovens universitárias percebem empresas que utilizam o trabalho escravo em sua cadeia produtiva e como tal fato influência o processo de decisão de compra. A pesquisa foi do tipo qualitativa e usou um roteiro semiestruturado para a coleta de dados com universitárias. A abordagem do tipo bola-de-neve e análise dos dados foi via análise de conteúdo com categorias a posteriori, com suporte do software Atlas TI. Com os resultados da pesquisa entendeu-se que as universitárias possuem uma imagem negativa das empresas que possuem indícios de trabalho escravo em sua cadeia de suprimentos. Contudo, para as entrevistadas o problema está longe de sua realidade e algumas encaram o assunto com certa conformidade. Além disso, a percepção das consumidoras sobre o conceito de RSC ainda não é estruturado. Também foi verificado que a intenção de compra desse grupo é abalada quando a empresa apresenta indícios de exploração de mão de obra em sua cadeia de suprimentos, como, por exemplo, a Zara e o site Ali express. Foi averiguado que a percepção das jovens universitárias com relação às empresas é negativa e que isso pode determinar a intenção de boicote das mesmas.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Eletrônica Ciências da Administração e Turismopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectTrabalho escravopt_BR
dc.subjectComportamento de consumopt_BR
dc.subjectProcesso decisóriopt_BR
dc.subjectBoicotept_BR
dc.subject.otherTrabalho escravopt_BR
dc.subject.otherComportamento do consumidorpt_BR
dc.titleModa, responsabilidade social corporativa e trabalho escravo: o consumo de vestuário pelas universitáriaspt_BR
dc.title.alternativeFashion, corporate social responsibility and slave labor: clothing consumption by university studentspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttp://incubadora.periodicos.ifsc.edu.br/index.php/ReCAT/article/view/396/43-61pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.