Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/56702
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorCarolina Alves Reynaldo Diaspt_BR
dc.creatorAngela Moreirapt_BR
dc.creatorElisane Adriana Santos Rodriguespt_BR
dc.creatorDenise Monteiro de Barros Caixetapt_BR
dc.creatorAdriana Perinipt_BR
dc.creatorElza Machado de Melopt_BR
dc.creatorVictor Hugo de Melopt_BR
dc.date.accessioned2023-07-19T16:57:17Z-
dc.date.available2023-07-19T16:57:17Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.volume26pt_BR
dc.citation.issue8pt_BR
dc.citation.spage247pt_BR
dc.citation.epage251pt_BR
dc.identifier.issn2238-3182pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/56702-
dc.description.abstractThis qualitative study aimed to identify changes in the perspectives of professionals during the development of the course integral care for women in situations of violence, distance learning modality (DL) related to the approach to women in situations of violence, with a duration of 60 hours.The research was carried out based on the records from the speeches obtained in the discussion forums of the 4 courses conducted in the period between august 2014 to July 2016. The subjects were 189 students.To understand the speeches, it was used the technique of thematic content analysis and construction of the following categories: changes in the reflexive sphere; changes in the sphere of action; changes in the elaborative sphere.It was found that the DL course has provided relevant approximation of the students to the proposed theme, promoted awareness, acquisition of knowledge, skills development, critical eye, ability to make proposals and transmission of acquired knowledge.The evaluation showed the potential of DL course for the transformation of practice and qualification of assistance to those involved.pt_BR
dc.description.resumoEste estudo de abordagem qualitativa tem por objetivo identificar mudanças nas perspectivas de profissionais durante o desenvolvimento do curso Atenção Integral à Mulher em Situação de Violência, modalidade de Ensino à Distância (EAD) relacionadas à abordagem à mulher em situação de violência, com duração de 60 horas. A pesquisa foi realizada a partir dos registros oriundos dos discursos obtidos nos fóruns de discussão dos quatro cursos realizados no período entre agosto de 2014 e julho de 2016. Os sujeitos foram 189 alunos. Para a compreensão dos discursos, foi utilizada a técnica de análise de conteúdo temática e construção das seguintes categorias: mudanças na esfera reflexiva; mudanças na esfera de ação; mudanças na esfera elaborativa. Verificou-se que o curso EAD proporcionou relevante aproximação dos alunos ao tema proposto, promoveu sensibilização, aquisição de conhecimentos, desenvolvimento de habilidades, olhar crítico, capacidade propositiva e de transmissão dos conhecimentos adquiridos. A avaliação realizada demonstrou o potencial do curso EAD para a transformação de práticas e qualificação da assistência aos envolvidos.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentMED - DEPARTAMENTO DE MEDICINA PREVENTIVA SOCIALpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Médica de Minas Geraispt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectViolênciapt_BR
dc.subjectEducação Continuadapt_BR
dc.subjectViolência contra a mulherpt_BR
dc.subject.otherViolênciapt_BR
dc.subject.otherEducação Continuadapt_BR
dc.subject.otherViolência contra a mulherpt_BR
dc.titlePercepções de alunos sobre mudanças geradas na prática profissional a partir do curso a distância "Atenção Integral à Mulher em Situação de Violência"pt_BR
dc.title.alternativePerceptions of students about changes in their professional practice from the distance course "Integral Attention to Women in Situation of Violence"pt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://www.rmmg.org/artigo/detalhes/2157pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-3588-1947pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.