Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/57734
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ana Amélia Labornept_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/2282649767551231pt_BR
dc.contributor.referee1Aline Neves Rodrigues Alvespt_BR
dc.creatorKelly Christine Duarte Santospt_BR
dc.date.accessioned2023-08-11T14:28:36Z-
dc.date.available2023-08-11T14:28:36Z-
dc.date.issued2016-04-09-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/57734-
dc.description.abstractThis paper talk about my teaching practice with students of elementary education in two schools in the city of Contagem and the invisibility of Law 10.639 / 03 which deals with the study of African History and Afro-Brazilians in public and private schools. Throughout the work, do a parallel between my practice and what they think scholars as SANTOS, ARROYO, SILVA on the invisibility of the law, I point also when I started having interest in ethnic-racial issue and due to continued in-service training the GTs (working groups with ethnic and racial approaches) and Specialisation Promotion of racial Equality in Schools that do UFMG in partnership with the Department of Education Count have contributed to my education.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho vem dialogar sobre minha prática pedagógica com estudantes do Ensino fundamental, em duas escolas do município de Contagem e a invisibilidade da lei 10.639/03 que trata do estudo da História da África e dos Afro-brasileiros nas escolas públicas e privadas. Ao longo do trabalho, faço um paralelo entre a minha prática e o que pensam estudiosos como SANTOS, ARROYO, SILVA sobre a invisibilidade da lei, aponto também quando comecei a ter interesse pela temática étnico-racial e que devido às formações continuadas em serviço os GTs (Grupos de Trabalho com abordagens étnico-raciais) e a Especialização Promoção da Igualdade Racial nas Escolas que faço na UFMG em parceria com a Secretaria de Educação Contagem têm contribuido para a minha formação acadêmica.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - FACULDADE DE EDUCAÇÃOpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Políticas de Promoção da Igualdade Racial na Escolapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/*
dc.subjectInvisibilidade da leipt_BR
dc.subjectAusências e emergênciapt_BR
dc.titlePráticas pedagógicas e relações étnico-raciais: limites e possibilidades na implementação da Lei 10.639/03pt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Políticas de Promoção da Igualdade Racial na Escola

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kelly Christine.pdf166.17 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons