Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/57759
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorLuiz Francisco Diaspt_BR
dc.date.accessioned2023-08-11T19:24:52Z-
dc.date.available2023-08-11T19:24:52Z-
dc.date.issued2020-
dc.citation.volume12pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage621pt_BR
dc.citation.epage636pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22481/folio.v12i1.6988pt_BR
dc.identifier.issn21764182pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/57759-
dc.description.abstractThis text aims to offer subsidies for work with language in schools, highlighting enunciative networks as a fruitful path for the development of didactic projects, focussing on the meaning in language production through the articulation of words enunciated. Exploring a point of view comes about as a proposal to focus on activities with the elaboration of networks, which fosters the emphasis on working with language in an interdisciplinary field. The work with suggested activities coming from nominal structures and enunciative networks proves to be a productive path for a teacher seeking to provide experiences involving the production of meaning in the final years of Secondary Education.pt_BR
dc.description.resumoO presente texto tem como objetivo oferecer subsídios para o trabalho com linguagem na escola, destacando as redes enunciativas como um profícuo caminho para o desenvolvimento de projetos didáticos, voltando o olhar para o sentido na produção da linguagem pelas articulações de palavras do enunciado. A exploração do ponto de vista se dá como uma proposta a partir do enfoque às atividades com elaboração de redes, o que propicia o destaque à proposta de trabalho com a linguagem em um campo interdisciplinar. Apresentam-se sugestões de atividades por meio das formações nominais e das redes enunciativas, o que se mostra, enfim, um produtivo caminho para o professor em sua tarefa de propiciar experiências de contato com a produção de sentidos nos anos finais do Ensino Fundamental.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofFólio - revista de letraspt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectRede enunciativapt_BR
dc.subjectEnsino do portuguêspt_BR
dc.subjectTecnologiapt_BR
dc.subjectPonto de vistapt_BR
dc.subject.otherLinguísticapt_BR
dc.titleRedes enunciativas no ensino da língua portuguesapt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos2.uesb.br/index.php/folio/article/view/6988pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0819-4797pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Redes enunciativas no ensino da língua portuguesa.pdf432.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.