Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/58932
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMarcos Gonçalves Macielpt_BR
dc.creatorLuiz Alex Silva Saraivapt_BR
dc.creatorJosé Clerton Oliveira Martinspt_BR
dc.date.accessioned2023-09-26T14:14:03Z-
dc.date.available2023-09-26T14:14:03Z-
dc.date.issued2019-
dc.citation.volume18pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage13pt_BR
dc.citation.epage25pt_BR
dc.identifier.doi10.5020/23590777.rs.v18i2.6745pt_BR
dc.identifier.issn23590777pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/58932-
dc.description.abstractThe theoretical conceptions of idleness studies and leisure studies present similarities and specifcities regarding the analysis of cultural phenomena. Thus, the objective of this work is to analyze these two perspectives considering their conceptual approaches. To do so, we conducted a bibliographical research, through a narrative review. The analyses carried out indicate that there are distinctions concerning the philosophical, ontological, epistemological, axiological and temporal aspects. However, they present similarity regarding subjectivity / attitude and pedagogical intervention. Although singular, both areas can establish dialogism for the construction of knowledge that understands the social phenomena of leisure and leisure as personal and collective development.pt_BR
dc.description.resumoAs concepções teóricas dos estudos do ócio e dos estudos do lazer apresentam semelhanças e especificidades quanto à análise dos fenômenos culturais. Assim, o objetivo deste trabalho é analisar essas duas perspectivas considerando suas abordagens conceituais. Para tanto, conduzimos uma pesquisa bibliográfica, por meio de uma revisão narrativa. As análises realizadas indicam que há distinções referentes aos aspectos filosófico, ontológico, epistemológico, axiológico e temporal. Todavia, apresentam similaridade em relação à subjetividade/atitude e à intervenção pedagógica. Embora singulares, ambas as áreas podem estabelecer um dialogismo para a construção de conhecimentos que compreendam os fenômenos sociais do ócio e do lazer enquanto desenvolvimento pessoal e coletivopt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Subjetividadespt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectÓciopt_BR
dc.subjectLazerpt_BR
dc.subjectSubjetividadept_BR
dc.subject.otherLazerpt_BR
dc.subject.otherOciosidadept_BR
dc.titleSemelhanças e especificidades entre os estudos do ócio e os estudos do lazerpt_BR
dc.title.alternativeSimilarities and specifcities between idleness studies and leisure studiespt_BR
dc.title.alternativeLes similitudes et les spécifcités entre les études de loisir et les études de loisirspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://ojs.unifor.br/rmes/aboutpt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SEMELHANÇAS E ESPECIFICIDADES ENTRE OS ESTUDOS DO ÓCIO.pdf357.29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.