Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/58986
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorClara Luisa Silvapt_BR
dc.creatorLuiz Alex Silva Saraivapt_BR
dc.date.accessioned2023-09-28T14:09:25Z-
dc.date.available2023-09-28T14:09:25Z-
dc.date.issued2019-
dc.citation.volume6pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage328pt_BR
dc.citation.epage347pt_BR
dc.identifier.doi10.21583/2447-4851.rbeo.2019.v6n1.222pt_BR
dc.identifier.issn24474851pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/58986-
dc.description.abstractThe aim, in this essay, is to represent, through a set of photographies, the argument that the social spaces of the prision, through its concrete and symbolic elements are defined and appropriate in order to present the idea the imprisonment condition as a cultural product. Aspects that relate to the scope of architecture, gastronomy, visual arts are sized and sustain a process in which the prision is qualified and meanings, aligning themselves to movement of use of a culture as business development tool precisely to businesses that concern the tourism market.pt_BR
dc.description.resumoO objetivo neste ensaio fotográfico é representar, mediante um conjunto de fotografias, o argumento de que os espaços sociais do claustro, por meio de seus elementos concretos e simbólicos, são redefinidos e reapropriados de modo a apresentar a ideia da condição de aprisionamento como um produto cultural. Aspectos que se relacionam ao escopo da arquitetura, gastronomia, artes visuais são redimensionados e sustentam um processo em que os espaços de claustro são requalificados e ressignificados, alinhando-se a um movimento de uso da cultura como instrumento de desenvolvimento dos negócios, precisamente, aos negócios que tangem ao mercado do turismopt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ADMINISTRATIVASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Estudos Organizacionaispt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectInstituições totaispt_BR
dc.subjectConventospt_BR
dc.subjectEquipamentos culturaispt_BR
dc.subject.otherConventospt_BR
dc.subject.otherTurismopt_BR
dc.subject.otherNegóciospt_BR
dc.titleTudo tem um preço? A comercialização da experiência de aprisionamentopt_BR
dc.title.alternativeEverything has a price? The commercialization of imprisionment experiencept_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://rbeo.emnuvens.com.br/rbeo/article/view/222/pdf_1pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TUDO TEM UM PREÇO.pdf12.99 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.