Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/59129
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorAdemilson de Sousa Soarespt_BR
dc.date.accessioned2023-10-04T17:40:08Z-
dc.date.available2023-10-04T17:40:08Z-
dc.date.issued2017-
dc.citation.volume7pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage142pt_BR
dc.citation.epage164pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.35699/2237-5864.2017.2198pt_BR
dc.identifier.issn2237-5864pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/59129-
dc.description.abstractThis article introduces some aspects of the research into the profile of the first graduate class from UFMG’s distance-learning course in Pedagogy, begun in 2008 and concluded in 2011. Based on the profile analysis of these graduates, we identified those who had already worked in Early Childhood Education before enrolling in the pedagogy course and those who started working in the area after entering the course, discussing possible effects of the training received on professional practice and on the pedagogical-didactic options of these recent graduates. The methodology used included a review of the literature and the application of questionnaires and semi-structured interviews. Results indicate a very positive assessment of the course by the graduates, and also some questions that suggested a fine-tuning of the course.pt_BR
dc.description.resumoO artigo apresenta alguns aspectos da pesquisa sobre o perfil dos egressos da primeira turma do curso de Pedagogia a distância da Universidade Federal de Minas Gerais (UFMG), iniciada em 2008 e concluída em 2011. A partir da análise do perfil desses egressos, identificamos aqueles que já atuavam profissionalmente na educação infantil antes de ingressar no curso de Pedagogia e aqueles que passaram a atuar após a entrada no curso, discutindo possíveis efeitos da formação recebida na prática profissional e nas opções didático-pedagógicas desses egressos. A metodologia utilizada incluiu revisão da literatura, aplicação de questionários e realização de entrevistas semiestruturadas. Os resultados indicam uma avaliação bastante positiva do curso, por parte dos egressos, e alguns questionamentos que sugerem aperfeiçoamento do curso.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Docência do Ensino Superiorpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCurso de Pedagogiapt_BR
dc.subjectEaDpt_BR
dc.subjectPrática profissionalpt_BR
dc.subjectEducação infantilpt_BR
dc.subject.otherEnsino à distânciapt_BR
dc.subject.otherPedagogiapt_BR
dc.subject.otherEducação infantilpt_BR
dc.titleOs egressos do curso de Pedagogia a distância da UFMG e a atuação profissional na educação infantilpt_BR
dc.title.alternativeGraduates from UFMG’s distance-learning course in Pedagogy and professional activity in early childhood educationpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/2198pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4056-1203pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.