Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/59171
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dc.creatorGabriel Borges Vaz de Melopt_BR
dc.creatorAna Flavia Machadopt_BR
dc.creatorLucas Resende de Carvalhopt_BR
dc.date.accessioned2023-10-04T21:20:16Z-
dc.date.available2023-10-04T21:20:16Z-
dc.date.issued2020-
dc.citation.volume10pt_BR
dc.citation.issue19pt_BR
dc.citation.spage141pt_BR
dc.citation.epage169pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.22409/pragmatizes.v10i19.40565pt_BR
dc.identifier.issn2237-1508pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/59171-
dc.description.abstractA música é um dos segmentos culturais que mais se adapta e inova, tal como observa na recente ascensão dos serviços de streaming. O objetivo deste artigo é mostrar gostos dos indivíduos, levando em consideração os gêneros musicais. Para tal, foram utilizados dados da plataforma Spotify. Os resultados apontam que gêneros como sertanejo universitário e pop internacional possuem grande alcance nacional. Porém, outros gêneros nacionais possuem uma demanda relevante e distinta em algumas cidades brasileiras. Evidencia regionalização do gosto musical no Brasil, o que sugere um potencial de nichos musicais quando inseridos no contexto do mercado de streamingpt_BR
dc.description.resumoMusic is one of the cultural segments that most adapts and innovates, as observed in the recent rise of streaming services. The consumption of digital music has altered the dynamics of the market and the way people enjoy it. The a individuals, taking into account musical genres. For this purpose, it uses data of playlists collected from the Spotify streaming platform through its API. The results show that genres such as se universitário and international pop have great national reach. However, other national genres and artists with less popularity have a relevant and distinct demand in some Brazilian cities. Our analysis indicates both the maintenance of the traditio model. Therefore, a regionalization of the musical taste in Brazil is evidenced,which suggests a potential of musical niches in the context of the streaming market.pt_BR
dc.languageengpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ECONÔMICASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofPragMATIZES - Revista Latino-Americana De Estudos Em Cultura-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectConsumptionpt_BR
dc.subjectMusicpt_BR
dc.subjectGenrept_BR
dc.subjectStreamingpt_BR
dc.subject.otherCulturapt_BR
dc.subject.otherMusicapt_BR
dc.titleMusic consumption in Brazil: an analysis of streaming reproductionspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externawww.periodicos.uff.br/pragmatizespt_BR
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