Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/59171
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Gabriel Borges Vaz de Melo | pt_BR |
dc.creator | Ana Flavia Machado | pt_BR |
dc.creator | Lucas Resende de Carvalho | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-10-04T21:20:16Z | - |
dc.date.available | 2023-10-04T21:20:16Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.citation.volume | 10 | pt_BR |
dc.citation.issue | 19 | pt_BR |
dc.citation.spage | 141 | pt_BR |
dc.citation.epage | 169 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.22409/pragmatizes.v10i19.40565 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2237-1508 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/59171 | - |
dc.description.abstract | A música é um dos segmentos culturais que mais se adapta e inova, tal como observa na recente ascensão dos serviços de streaming. O objetivo deste artigo é mostrar gostos dos indivíduos, levando em consideração os gêneros musicais. Para tal, foram utilizados dados da plataforma Spotify. Os resultados apontam que gêneros como sertanejo universitário e pop internacional possuem grande alcance nacional. Porém, outros gêneros nacionais possuem uma demanda relevante e distinta em algumas cidades brasileiras. Evidencia regionalização do gosto musical no Brasil, o que sugere um potencial de nichos musicais quando inseridos no contexto do mercado de streaming | pt_BR |
dc.description.resumo | Music is one of the cultural segments that most adapts and innovates, as observed in the recent rise of streaming services. The consumption of digital music has altered the dynamics of the market and the way people enjoy it. The a individuals, taking into account musical genres. For this purpose, it uses data of playlists collected from the Spotify streaming platform through its API. The results show that genres such as se universitário and international pop have great national reach. However, other national genres and artists with less popularity have a relevant and distinct demand in some Brazilian cities. Our analysis indicates both the maintenance of the traditio model. Therefore, a regionalization of the musical taste in Brazil is evidenced,which suggests a potential of musical niches in the context of the streaming market. | pt_BR |
dc.language | eng | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ECONÔMICAS | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | PragMATIZES - Revista Latino-Americana De Estudos Em Cultura | - |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Consumption | pt_BR |
dc.subject | Music | pt_BR |
dc.subject | Genre | pt_BR |
dc.subject | Streaming | pt_BR |
dc.subject.other | Cultura | pt_BR |
dc.subject.other | Musica | pt_BR |
dc.title | Music consumption in Brazil: an analysis of streaming reproductions | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | www.periodicos.uff.br/pragmatizes | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
40565-146277-1-PB.pdf | 7.44 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.