Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/59368
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dc.creatorRenato Garciapt_BR
dc.creatorMiguel Bacicpt_BR
dc.creatorVanessa Parreiras de Oliveirapt_BR
dc.date.accessioned2023-10-10T18:38:58Z-
dc.date.available2023-10-10T18:38:58Z-
dc.date.issued2020-
dc.citation.volume8pt_BR
dc.citation.issue3pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage18pt_BR
dc.identifier.issn23449195pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/59368-
dc.description.abstractThe systemic approach to innovation points out that interactions between companies and public research organizations are central elements for the process of generating and disseminating innovations. There is a vast body of work in the literature in recent decades that has been concerned with understanding the links between universities and companies, especially with regard to investigating the formats, channels and motivations involved in university-company relations. These works have been applied to both developed countries (Cohen et al., 2002; Klevorick et al., 1995; Nelson, 2006) and developing countries (Albuquerque et al., 2015; Dutrénit et al., 2010; Suzigan et al., 2009), and showed the growing importance of links with universities to foster business innovation.pt_BR
dc.description.resumoA abordagem sistêmica da inovação aponta que as interações entre as empresas e as organizações públicas de pesquisa são elementos centrais para a o processo de geração e difusão de inovações. Há um vasto conjunto de trabalhos na literatura nas últimas décadas que vem se ocupando da compreensão dos vínculos entre a universidade e as empresas, em especial no que se refere à investigação dos formatos, canais e motivações envolvidas das relações universidade-empresa. Esses trabalhos foram aplicados tanto a países desenvolvidos (Cohen et al., 2002; Klevorick et al., 1995; Nelson, 2006), como a países em desenvolvimento (Albuquerque et al., 2015; Dutrénit et al., 2010; Suzigan et al., 2009), e mostraram a crescente importância dos vínculos com a universidade para fomentar a inovação empresarial.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ECONÔMICASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofPymes, Innovación Y Desarrollo-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectInovaçãopt_BR
dc.subjectUniversidade empresapt_BR
dc.subject.otherInovaçãopt_BR
dc.subject.otherUniversidade empresapt_BR
dc.titleVinculação entre universidade e pequenas empresas: debate recente e desafios para a América Latinapt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://revistas.unc.edu.ar/index.php/pid/article/view/29661pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

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