Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/59843
Type: Artigo de Periódico
Title: Obstacles to triple helix model: a study with professors in Minas Gerais state
Other Titles: Obstáculos ao modelo tripla-hélice: um estudo com professores no estado de Minas Gerais
Authors: Priscilla Nogueira Castro
Larissa Oliveira Silva
André Luiz Mendes Athayde
Pablo Peron de Paula
Felipe Fróes Couto
Abstract: The present work seeks to analyze the perception of professors about the possibilities and difficulties of integration between University, Market and Government in the local context of Montes Claros-MG, Brazil. This study was carried out using mixed methods. Methodological procedures were carried out based on qualitative data collection through semi-structured interviews and quantitative data collection performed by survey questionnaires. Data was triangulated for a better analysis of the findings. Four practical issues emerged as important factors that influence the integration capacity among the agents: fragility and lack of institutional support to ensure legal stability; motivations of Professors; the need of external agents interest for the activities carried out at the university and, finally, the importance of an administrative technostructure capable of providing support
Abstract: O presente trabalho busca analisar a percepção de professores sobre as possibilidades e dificuldades de integração entre Universidade, Mercado e Governo no contexto local de Montes Claros-MG, Brasil. Este estudo foi realizado usando métodos mistos. Os procedimentos metodológicos foram realizados com base na coleta qualitativa de dados, por meio de entrevistas semiestruturadas e coleta quantitativa de dados, realizada por questionários da pesquisa. Os dados foram triangulados para uma melhor análise dos achados. Quatro questões práticas emergiram como fatores importantes que influenciam a capacidade de integração entre os agentes: fragilidade e falta de apoio institucional para garantir a estabilidade legal; motivações dos professores; a necessidade de agentes externos interessarem-se pelas atividades desenvolvidas na universidade e, finalmente, a importância de uma estrutura tecnológica administrativa capaz de fornecer apoio.
Subject: Universidades e faculdades
Professores universitários
Extensão universitária
Pesquisa
Ensino superior
language: eng
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: ICA - INSTITUTO DE CIÊNCIAS AGRÁRIAS
Rights: Acesso Aberto
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.54399/rbgdr.v18i1.5387
URI: http://hdl.handle.net/1843/59843
Issue Date: 2022
metadata.dc.url.externa: https://www.rbgdr.net/revista/index.php/rbgdr/article/view/5387
metadata.dc.relation.ispartof: Revista Brasileira de Gestão e Desenvolvimento Regional
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Obstacles to triple helix model a study with professors in minas gerais state.pdf308.95 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.