Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/59843
Type: | Artigo de Periódico |
Title: | Obstacles to triple helix model: a study with professors in Minas Gerais state |
Other Titles: | Obstáculos ao modelo tripla-hélice: um estudo com professores no estado de Minas Gerais |
Authors: | Priscilla Nogueira Castro Larissa Oliveira Silva André Luiz Mendes Athayde Pablo Peron de Paula Felipe Fróes Couto |
Abstract: | The present work seeks to analyze the perception of professors about the possibilities and difficulties of integration between University, Market and Government in the local context of Montes Claros-MG, Brazil. This study was carried out using mixed methods. Methodological procedures were carried out based on qualitative data collection through semi-structured interviews and quantitative data collection performed by survey questionnaires. Data was triangulated for a better analysis of the findings. Four practical issues emerged as important factors that influence the integration capacity among the agents: fragility and lack of institutional support to ensure legal stability; motivations of Professors; the need of external agents interest for the activities carried out at the university and, finally, the importance of an administrative technostructure capable of providing support |
Abstract: | O presente trabalho busca analisar a percepção de professores sobre as possibilidades e dificuldades de integração entre Universidade, Mercado e Governo no contexto local de Montes Claros-MG, Brasil. Este estudo foi realizado usando métodos mistos. Os procedimentos metodológicos foram realizados com base na coleta qualitativa de dados, por meio de entrevistas semiestruturadas e coleta quantitativa de dados, realizada por questionários da pesquisa. Os dados foram triangulados para uma melhor análise dos achados. Quatro questões práticas emergiram como fatores importantes que influenciam a capacidade de integração entre os agentes: fragilidade e falta de apoio institucional para garantir a estabilidade legal; motivações dos professores; a necessidade de agentes externos interessarem-se pelas atividades desenvolvidas na universidade e, finalmente, a importância de uma estrutura tecnológica administrativa capaz de fornecer apoio. |
Subject: | Universidades e faculdades Professores universitários Extensão universitária Pesquisa Ensino superior |
language: | eng |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.department: | ICA - INSTITUTO DE CIÊNCIAS AGRÁRIAS |
Rights: | Acesso Aberto |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.54399/rbgdr.v18i1.5387 |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/59843 |
Issue Date: | 2022 |
metadata.dc.url.externa: | https://www.rbgdr.net/revista/index.php/rbgdr/article/view/5387 |
metadata.dc.relation.ispartof: | Revista Brasileira de Gestão e Desenvolvimento Regional |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Obstacles to triple helix model a study with professors in minas gerais state.pdf | 308.95 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.