Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/59881
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Dalila Andrade Oliveira | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-10-23T21:22:50Z | - |
dc.date.available | 2023-10-23T21:22:50Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.citation.volume | 4 | pt_BR |
dc.citation.issue | 8 | pt_BR |
dc.citation.spage | 405 | pt_BR |
dc.citation.epage | 423 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.38117/2675-181X.formov2022.v4i1n8.405-42 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2675-181X | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/59881 | - |
dc.description.abstract | This article aims to discuss some demands that come to the field of teacher training in the pandemic and post-pandemic context, trying to understand them from the changes that have taken place in the work practice of these professionals and the expectations placed on their preparation and training for the transition between school before the pandemic and that imagined for the post-pandemic period. The analyzes developed will be supported by data from two surveys carried out by the Study Group on Educational Policy and Teaching Work at the Federal University of Minas Gerais (GESTRADO/UFMG). In addition to the analysis of empirical data, the demands that reach teacher training at this time will be interpreted through discourses about a global education agenda, having as reference contributions from Latin American critical-social thinking. | pt_BR |
dc.description.resumo | Este artigo discute algumas demandas que têm chegado ao campo da formação docente no contexto pandêmico e pós-pandêmico. Tenta compreendê-las a partir das mudanças ocorridas na prática laboral docente e das expectativas depositadas na preparação e treinamento desses profissionais para a transição entre a escola anterior a pandemia e aquela imaginada para o período pós-pandêmico. As análises desenvolvidas serão apoiadas em dados de duas pesquisas realizadas pelo Grupo de Estudos sobre Política Educacional e Trabalho Docente da Universidade Federal de Minas Gerais (GESTRADO/UFMG). Além da análise dos dados empíricos, essas demandas serão interpretadas como discursos acerca de uma agenda global da educação, tendo como referência contribuições do pensamento crítico-social latino-americano. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLAR | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Formação em movimento | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Formação docente | pt_BR |
dc.subject | Trabalho docente | pt_BR |
dc.subject | Ensino remoto emergencial | pt_BR |
dc.subject | Pandemia | pt_BR |
dc.subject.other | Professores - formação | pt_BR |
dc.subject.other | Educação | pt_BR |
dc.subject.other | Ensino à distância | pt_BR |
dc.subject.other | COVID-19 | pt_BR |
dc.title | Pensar criticamente a formação docente no período pós-pandêmico | pt_BR |
dc.title.alternative | Critically think of teacher education in the post-pandemic period | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://periodicos.ufrrj.br/index.php/formov/article/view/458 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-4516-6883 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Pensar criticamente a formação docente no período pós-pandêmico.pdf | 328.63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.