Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/59881
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorDalila Andrade Oliveirapt_BR
dc.date.accessioned2023-10-23T21:22:50Z-
dc.date.available2023-10-23T21:22:50Z-
dc.date.issued2022-
dc.citation.volume4pt_BR
dc.citation.issue8pt_BR
dc.citation.spage405pt_BR
dc.citation.epage423pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.38117/2675-181X.formov2022.v4i1n8.405-42pt_BR
dc.identifier.issn2675-181Xpt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/59881-
dc.description.abstractThis article aims to discuss some demands that come to the field of teacher training in the pandemic and post-pandemic context, trying to understand them from the changes that have taken place in the work practice of these professionals and the expectations placed on their preparation and training for the transition between school before the pandemic and that imagined for the post-pandemic period. The analyzes developed will be supported by data from two surveys carried out by the Study Group on Educational Policy and Teaching Work at the Federal University of Minas Gerais (GESTRADO/UFMG). In addition to the analysis of empirical data, the demands that reach teacher training at this time will be interpreted through discourses about a global education agenda, having as reference contributions from Latin American critical-social thinking.pt_BR
dc.description.resumoEste artigo discute algumas demandas que têm chegado ao campo da formação docente no contexto pandêmico e pós-pandêmico. Tenta compreendê-las a partir das mudanças ocorridas na prática laboral docente e das expectativas depositadas na preparação e treinamento desses profissionais para a transição entre a escola anterior a pandemia e aquela imaginada para o período pós-pandêmico. As análises desenvolvidas serão apoiadas em dados de duas pesquisas realizadas pelo Grupo de Estudos sobre Política Educacional e Trabalho Docente da Universidade Federal de Minas Gerais (GESTRADO/UFMG). Além da análise dos dados empíricos, essas demandas serão interpretadas como discursos acerca de uma agenda global da educação, tendo como referência contribuições do pensamento crítico-social latino-americano.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE ADMINISTRAÇÃO ESCOLARpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofFormação em movimentopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectFormação docentept_BR
dc.subjectTrabalho docentept_BR
dc.subjectEnsino remoto emergencialpt_BR
dc.subjectPandemiapt_BR
dc.subject.otherProfessores - formaçãopt_BR
dc.subject.otherEducaçãopt_BR
dc.subject.otherEnsino à distânciapt_BR
dc.subject.otherCOVID-19pt_BR
dc.titlePensar criticamente a formação docente no período pós-pandêmicopt_BR
dc.title.alternativeCritically think of teacher education in the post-pandemic periodpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufrrj.br/index.php/formov/article/view/458pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-4516-6883pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Pensar criticamente a formação docente no período pós-pandêmico.pdf328.63 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.