Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/59960
Type: Artigo de Periódico
Title: Improving students’ wellbeing at university: the experience of Leeds University (United Kingdom)
Other Titles: Melhorar o bem-estar de alunos no ensino superior a experiência da Universidade de Leeds (Reino Unido)
Authors: Bridgette M. Bewick
Adla Betsaida Martins Teixeira
Abstract: This article presents the work done by Leeds University to develop a wellbeing program for students. Dr. Bridgette Bewick, an Associate Professor at School of Medicine, discusses her work on behavioral and psychological understanding of how to improve and support the mental health and wellbeing of university students. She affirms that improvement and support services to students’ mental health and wellbeing are necessary but not sufficient to facilitate student success while at university. Dr. Bewick hihglights the urgency to develop practices consistent with pedagogical wellbeing to address student education challenges that have been exacerbated by the Covid-19 pandemic.
Abstract: Este artigo apresenta alguns dos esforços da Universidade de Leeds para desenvolver um programa de bem-estar para os alunos. A Dra. Bridgette Bewick, professora associada da Faculdade de Medicina, nos apresenta seu trabalho sobre compreensão comportamental e psicológica de como melhorar e apoiar a saúde mental e o bem-estar dos estudantes nas universidades. Ela afirma que os serviços de melhoria e apoio à saúde mental e ao bem-estar dos alunos são vitais, mas não suficientes para dar aos alunos o melhor que podem obter na universidade. Dra. Bewick insiste na urgência de desenvolver um bem-estar pedagógico, especialmente agora, quando o mundo enfrenta novos desafios para o ensino devido à pandemia de Covid-19.
Subject: Educação
Ensino superior
Pedagogia
Bem-estar social
Saúde mental
language: por
metadata.dc.publisher.country: Brasil
Publisher: Universidade Federal de Minas Gerais
Publisher Initials: UFMG
metadata.dc.publisher.department: FAE - DEPARTAMENTO DE MÉTODOS E TÉCNICAS DE ENSINO
Rights: Acesso Aberto
metadata.dc.identifier.doi: https://doi.org/10.35699/2237-5864.2021.24160
URI: http://hdl.handle.net/1843/59960
Issue Date: 15-Feb-2021
metadata.dc.url.externa: https://periodicos.ufmg.br/index.php/rdes/article/view/24160
metadata.dc.relation.ispartof: Revista Docência do Ensino Superior
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.