Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/60659
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorTúlio Chiarinipt_BR
dc.creatorMárcia Siqueira Rapinipt_BR
dc.creatorPablo Felipe Bittencourtpt_BR
dc.date.accessioned2023-11-08T20:17:12Z-
dc.date.available2023-11-08T20:17:12Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.issue14pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.1177/0950422217698524pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/60659-
dc.description.abstractAtravés de uma investigação dos dados disponíveis da Pesquisa Brasileira de Inovação do Instituto Brasileiro de Geografia e Estatística e de uma pesquisa nacional sobre interações universidade-empresa (BR Survey), os autores mostram que as empresas industriais brasileiras carecem de indivíduos qualificados para duas atividades principais: a promoção da inovação e o estabelecimento de um diálogo entre universidades e empresas. As fraquezas das empresas brasileiras e a inadequação da oferta de mão de obra geram um escasso (ou inadequado) “saber porquê”. Além disso, uma perspectiva restrita nas universidades brasileiras, focada na criação de uma sociedade mais educada em vez de aumentar o estoque de conhecimento tecnológico, restringe a geração de “saber o que” e “saber quem”.pt_BR
dc.description.resumoThrough an investigation of data available from the Brazilian Innovation Survey (Pesquisa de Inovação) of the Brazilian Institute of Geography and Statistics (Instituto Brasileiro de Geografia e Estatística) and from a national survey on university–firm interactions (the BR Survey), the authors show that Brazilian industrial firms lack qualified individuals for two key activities: the promotion of innovation and the establishment of a dialogue between universities and firms. Brazilian firms’ weaknesses and the inadequacy of the workforce supply generate scarce (or inadequate) ‘know-why’. Furthermore, a restricted perspective in Brazilian universities, focused on creating a more educated society rather than augmenting the stock of technological knowledge, constrains the generation of ‘know-what’ and ‘know-who’.pt_BR
dc.languageengpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ECONÔMICASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofIndustry and Higher Education-
dc.rightsAcesso Restritopt_BR
dc.subjectBrazilpt_BR
dc.subjectKnowledge generationpt_BR
dc.subjectObstacles to innovationpt_BR
dc.subjectUniversity–firm interactionpt_BR
dc.subjectWorkforce supplypt_BR
dc.subject.otherInovaçãopt_BR
dc.subject.otherUniversidade empresapt_BR
dc.titleObstacles to innovation in Brazil: lack of qualified personnel to implement innovation and to establish university firm interactionspt_BR
dc.typeArtigo de Eventopt_BR
dc.url.externahttps://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0950422217698524pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Evento

Files in This Item:
There are no files associated with this item.


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.