Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/60659
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Túlio Chiarini | pt_BR |
dc.creator | Márcia Siqueira Rapini | pt_BR |
dc.creator | Pablo Felipe Bittencourt | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-11-08T20:17:12Z | - |
dc.date.available | 2023-11-08T20:17:12Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.citation.issue | 14 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.1177/0950422217698524 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/60659 | - |
dc.description.abstract | Através de uma investigação dos dados disponíveis da Pesquisa Brasileira de Inovação do Instituto Brasileiro de Geografia e Estatística e de uma pesquisa nacional sobre interações universidade-empresa (BR Survey), os autores mostram que as empresas industriais brasileiras carecem de indivíduos qualificados para duas atividades principais: a promoção da inovação e o estabelecimento de um diálogo entre universidades e empresas. As fraquezas das empresas brasileiras e a inadequação da oferta de mão de obra geram um escasso (ou inadequado) “saber porquê”. Além disso, uma perspectiva restrita nas universidades brasileiras, focada na criação de uma sociedade mais educada em vez de aumentar o estoque de conhecimento tecnológico, restringe a geração de “saber o que” e “saber quem”. | pt_BR |
dc.description.resumo | Through an investigation of data available from the Brazilian Innovation Survey (Pesquisa de Inovação) of the Brazilian Institute of Geography and Statistics (Instituto Brasileiro de Geografia e Estatística) and from a national survey on university–firm interactions (the BR Survey), the authors show that Brazilian industrial firms lack qualified individuals for two key activities: the promotion of innovation and the establishment of a dialogue between universities and firms. Brazilian firms’ weaknesses and the inadequacy of the workforce supply generate scarce (or inadequate) ‘know-why’. Furthermore, a restricted perspective in Brazilian universities, focused on creating a more educated society rather than augmenting the stock of technological knowledge, constrains the generation of ‘know-what’ and ‘know-who’. | pt_BR |
dc.language | eng | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ECONÔMICAS | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Industry and Higher Education | - |
dc.rights | Acesso Restrito | pt_BR |
dc.subject | Brazil | pt_BR |
dc.subject | Knowledge generation | pt_BR |
dc.subject | Obstacles to innovation | pt_BR |
dc.subject | University–firm interaction | pt_BR |
dc.subject | Workforce supply | pt_BR |
dc.subject.other | Inovação | pt_BR |
dc.subject.other | Universidade empresa | pt_BR |
dc.title | Obstacles to innovation in Brazil: lack of qualified personnel to implement innovation and to establish university firm interactions | pt_BR |
dc.type | Artigo de Evento | pt_BR |
dc.url.externa | https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/0950422217698524 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Evento |
Files in This Item:
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.