Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/60894
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Miguel Victor Tavares Lopes | pt_BR |
dc.creator | Marcelo Magalhães Godoy | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2023-11-13T20:17:07Z | - |
dc.date.available | 2023-11-13T20:17:07Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.citation.issue | 17 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/60894 | - |
dc.description.abstract | The main proposition of this work was to study the modernization process Minas Gerais bus station and its main conditions. To this end, we sought to analyze the expansion of road infrastructure, according to the economic, technical and political matrices that governed the modernization, as well as the dynamics of concession, financing and construction of roads. It was concluded that the road expansion in Minas Gerais was an important condition for the consolidation of insertion peripheral state in the interregional division of labor, as Minas was cut off by important national road trunks and benefited in a secondary way from the road network, based on just for guaranteeing access from regional centers in Minas Gerais to federal trunk lines. | pt_BR |
dc.description.resumo | A principal proposição desse trabalho foi estudar o processo de modernização rodoviária mineira e os seus principais condicionantes. Para isso, se buscou analisar a expansão da infraestrutura rodoviária, segundo as matrizes econômicas, técnicas e políticas que presidiram a modernização, assim como a dinâmica de concessão, financiamento e construção de vias. Concluiuse que a expansão rodoviária mineira foi importante condicionante para a consolidação da inserção periférica do estado na divisão interregional do trabalho, pois Minas foi cortada por importantes troncos rodoviários nacionais e beneficiou-se de forma secundária da malha viária, se pautando apenas por garantir o acesso dos centros regionais mineiros aos troncos federais. | pt_BR |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ECONÔMICAS | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Seminário de Diamantina | - |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Brasil | pt_BR |
dc.subject | Minas Gerais | pt_BR |
dc.subject | 1940-1980 | pt_BR |
dc.subject | Modernização dos transportes | pt_BR |
dc.subject | Rodoviarismo | pt_BR |
dc.subject.other | Minas Gerais | pt_BR |
dc.subject.other | Economia | pt_BR |
dc.subject.other | Historia | pt_BR |
dc.subject.other | Transporte rodoviário | pt_BR |
dc.title | Estado, transportes e desenvolvimento regional: a Era Rodoviária em Minas Gerais, 1940-1980 | pt_BR |
dc.type | Artigo de Evento | pt_BR |
dc.url.externa | https://diamantina.cedeplar.ufmg.br/2016/anais/historia/279-468-1-RV_2016_10_09_00_45_22_626.pdf | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Evento |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Estado, transportes e desenvolvimento regional.pdf | 1.07 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.