Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/60894
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorMiguel Victor Tavares Lopespt_BR
dc.creatorMarcelo Magalhães Godoypt_BR
dc.date.accessioned2023-11-13T20:17:07Z-
dc.date.available2023-11-13T20:17:07Z-
dc.date.issued2016-
dc.citation.issue17pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/60894-
dc.description.abstractThe main proposition of this work was to study the modernization process Minas Gerais bus station and its main conditions. To this end, we sought to analyze the expansion of road infrastructure, according to the economic, technical and political matrices that governed the modernization, as well as the dynamics of concession, financing and construction of roads. It was concluded that the road expansion in Minas Gerais was an important condition for the consolidation of insertion peripheral state in the interregional division of labor, as Minas was cut off by important national road trunks and benefited in a secondary way from the road network, based on just for guaranteeing access from regional centers in Minas Gerais to federal trunk lines.pt_BR
dc.description.resumoA principal proposição desse trabalho foi estudar o processo de modernização rodoviária mineira e os seus principais condicionantes. Para isso, se buscou analisar a expansão da infraestrutura rodoviária, segundo as matrizes econômicas, técnicas e políticas que presidiram a modernização, assim como a dinâmica de concessão, financiamento e construção de vias. Concluiuse que a expansão rodoviária mineira foi importante condicionante para a consolidação da inserção periférica do estado na divisão interregional do trabalho, pois Minas foi cortada por importantes troncos rodoviários nacionais e beneficiou-se de forma secundária da malha viária, se pautando apenas por garantir o acesso dos centros regionais mineiros aos troncos federais.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFCE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS ECONÔMICASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofSeminário de Diamantina-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectBrasilpt_BR
dc.subjectMinas Geraispt_BR
dc.subject1940-1980pt_BR
dc.subjectModernização dos transportespt_BR
dc.subjectRodoviarismopt_BR
dc.subject.otherMinas Geraispt_BR
dc.subject.otherEconomiapt_BR
dc.subject.otherHistoriapt_BR
dc.subject.otherTransporte rodoviáriopt_BR
dc.titleEstado, transportes e desenvolvimento regional: a Era Rodoviária em Minas Gerais, 1940-1980pt_BR
dc.typeArtigo de Eventopt_BR
dc.url.externahttps://diamantina.cedeplar.ufmg.br/2016/anais/historia/279-468-1-RV_2016_10_09_00_45_22_626.pdfpt_BR
Appears in Collections:Artigo de Evento

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Estado, transportes e desenvolvimento regional.pdf1.07 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.