Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/61633
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorLeonardo Antonio Soarespt_BR
dc.date.accessioned2023-12-01T15:35:53Z-
dc.date.available2023-12-01T15:35:53Z-
dc.date.issued2022-
dc.citation.volume8pt_BR
dc.citation.issue2pt_BR
dc.citation.spage1pt_BR
dc.citation.epage16pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.23899/relacult.v8i4.2233pt_BR
dc.identifier.issn25257870pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/61633-
dc.description.abstractAdvertisements are forms of mass communication. A print ad has the potential to reach thousands of people. On the other hand, research on mass communication has shown how a single ad is open to different interpretations. The purpose of this article is to analyze advertisements in Brazilian print magazines through the perspective of Critical Discourse Analysis, emphasizing aspects related to public discourses in late modernity, such as the commodification of language, discursive hybridity and the relationship between linguistic elements and the images resources used to persuade the consumers. To achieve the aims, I use the analysis of Chouliaraki and Fairclough (1999), the Grammar of Visual Design, proposed by Kress and van Leeuwen (2006) and researchers who deal with the advertising language and its persuasive function. The results indicate that the commodification of language and the hybridity presented in the analyzed ads represent important persuasive strategies used by the producers of the ads in the search to sell their products.pt_BR
dc.description.resumoOs anúncios publicitários são formas de comunicação de massa. Um anúncio impresso tem o potencial de atingir milhares de pessoas. Por outro lado, pesquisas sobre comunicação de massa têm demonstrado como um único anúncio se abre a diferentes interpretações. O objetivo deste artigo é analisar anúncios publicitários veiculados em revistas impressas brasileiras pelo viés da Análise Crítica do Discurso, enfatizando aspectos relacionadas aos discursos públicos na modernidade tardia, como a mercantilização da linguagem, a hibridez discursiva e a relação entre os elementos linguísticos e imagéticos na busca de persuadir os consumidores. Para tanto, utilizo as concepções de Chouliaraki e Fairclough (1999), a Gramática do Design Visual, de Kress e van Leeuwen (2006) e pesquisadores que lidam com a linguagem publicitária e sua função persuasiva. Os resultados indicam que a mercantilização da linguagem e a hibridez apresentada nos anúncios analisados configuram-se como importantes estratégias persuasivas usadas pelos produtores dos anúncios na busca de venderem seus produtos.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRELACult – Revista Latino-Americana de Estudos em Cultura e Sociedadept_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectHibridezpt_BR
dc.subjectMercantilizaçãopt_BR
dc.subjectPersuasãopt_BR
dc.subjectPublicidadept_BR
dc.subjectRevistaspt_BR
dc.subject.otherAnaáise do discursopt_BR
dc.subject.otherAnálise Crítica do Discursopt_BR
dc.subject.otherComunicação de massa e publicidadept_BR
dc.subject.otherPublicidadept_BR
dc.titleAnálise de anúncios publicitários veiculados em revistas brasileiras sob enfoque da ACDpt_BR
dc.title.alternativeAnalysis of advertising published in Brazilian magazines through the CDA perspectivept_BR
dc.title.alternativeAnalyse des publicités dans les magazines brésiliens sous l'approche ACDpt_BR
dc.title.alternativeAnálisis de anuncios publicitarios anunciados en revistas brasileñas bajo el enfoque del ACDpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.claec.org/index.php/relacult/article/view/2233pt_BR
dc.identifier.orcidhttp://orcid.org/0000-0003-3104-7090pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Análise de anúncios publicitários veiculados em revistasbrasileirassob enfoque da ACD.pdf556.46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.