Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/62140
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Cândido Samuel Fonseca de Oliveirapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/1171535597046093pt_BR
dc.contributor.referee1Luciana de Oliveira Silvapt_BR
dc.contributor.referee2Ronaldo Côrrea Gomes Júniorpt_BR
dc.creatorCamila Cardoso Barrospt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/1252433701459811pt_BR
dc.date.accessioned2023-12-22T15:38:30Z-
dc.date.available2023-12-22T15:38:30Z-
dc.date.issued2023-01-17-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/62140-
dc.description.abstractO presente trabalho consiste em uma sequência didática de Língua Inglesa, composta por duas unidades: Unit 1 – Gender (in)equality: what can we do? e Unit 2 – Climate action: if we don’t change. As unidades apresentam como público alvo o nível B1, com foco em jovens adultos, e foram construídas a partir dos 17 Objetivos de Desenvolvimento Sustentável adotados pela Organização das Nações Unidas. Os dois temas correspondem aos objetivos 5 e 13, e foram selecionados de acordo com o interesse pessoal e a necessidade de reflexão sobre ambos em nossa sociedade. Cada unidade é composta por cinco seções principais: reading, listening, grammar, writing and speaking, com atividades pautadas em textos e vídeos significativos. O material didático, não produzido para fins comerciais, tem como objetivo ensinar o idioma, ao mesmo tempo em que busca promover reflexões sobre questões ambientais e sociais que afetam, direta e indiretamente, nossas vidas. O desenvolvimento dessa sequência didática foi uma oportunidade desafiadora, contribuindo para a formação acadêmica, profissional e pessoal.pt_BR
dc.description.resumoThe present work consists of an English didactic sequence, formed by two units: Unit 1 – Gender (in)equality: what can we do? and Unit 2 – Climate action: if we don’t change. The units present as target public level B1 students, focused on young adults, and they were built based on the 17 Sustainable Development Goals set and adopted bu the United Nations. The two themes correspond to the goals 5 and 13, and they were selected according to personal interests and due to the need to reflect on these issues in our society. Each unit is composed of five main sections: reading, listening, grammar, writing and speaking, with activities focused on meaningful texts and videos. The didactic material, not produced for commercial purposes, has the aim of teaching the language, at the same time that seeks to promote reflections on social and environmental themes that affects our lives directly or indirectly. The development of this didactic sequence was a challenging opportunity, contributing for academica, professional and personal qualification.pt_BR
dc.languageengpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Língua Inglesapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectDidactic sequencept_BR
dc.subjectEducationpt_BR
dc.subjectEnglishpt_BR
dc.subjectGenderpt_BR
dc.subjectEnvironmentpt_BR
dc.subject.otherLíngua inglesa – Estudo e ensinopt_BR
dc.titleHow can we achieve a better world?: Teaching material for young adultspt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
pdf Trabalho final Camila C Barros (1).pdf1.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.