Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/62515
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorNathalia Lopes Machadopt_BR
dc.creatorMônica Maria Farid Rahmept_BR
dc.date.accessioned2024-01-09T18:07:41Z-
dc.date.available2024-01-09T18:07:41Z-
dc.date.issued2022-
dc.citation.volume16pt_BR
dc.citation.issue30pt_BR
dc.citation.spage396pt_BR
dc.citation.epage413pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.59306/poiesis.v16e302022396-413pt_BR
dc.identifier.issn2179-2534pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/62515-
dc.description.abstractThe following paper aims to analyze the professional formation of school mediators, considering the diversity of profiles of professionals that undertake that function, supporting inclusive practices. Having in mind the strong association between the professional profile and the elaboration of the work to be developed, it is possible to verify which professionals would be able to take the role of a mediator and collaborate with the regent teacher in the process of schooling. In order to identify which professionals stand in class as school mediators, a bibliographic research was taken on the scientific works that approach the issue of school mediation. The study shows the performance, as mediators, of some professionals with different formation levels, such as the ones with High School degree, some taking their qualification, others graduated in the fields of Education and Health, as well as Specialists.pt_BR
dc.description.resumoO presente artigo procura analisar a formação profissional dos mediadores escolares, tendo em vista a diversidade de perfis dos profissionais que exercem a função de apoio às práticas inclusivas. Considerando-se a forte associação entre o perfil profissional e a elaboração do trabalho a ser desenvolvido, verifica-se quais profissionais podem ser capazes de assumir o papel de mediador e colaborar com o professor regente nos processos de escolarização. Para identificar quais profissionais marcam presença na sala de aula como mediadores escolares, foi realizado um levantamento bibliográfico dos trabalhos científicos que abordam o tema da mediação escolar. O estudo revela a atuação, como mediadores, de alguns profissionais com formação somente em nível Médio, outros em formação ou formados em cursos da área da Educação e da área da Saúde, além de Especialistas.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFAE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS APLICADAS À EDUCAÇÃOpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofPoiésispt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectMediação escolarpt_BR
dc.subjectMediador escolarpt_BR
dc.subjectInclusãopt_BR
dc.subjectFormação profissionalpt_BR
dc.subject.otherMediaçãopt_BR
dc.subject.otherEducação especialpt_BR
dc.subject.otherEducação inclusivapt_BR
dc.subject.otherInclusão em educaçãopt_BR
dc.subject.otherFormaçãopt_BR
dc.titleControvérsias acerca do perfil profissional do mediador escolar: refletindo o impacto no processo de inclusãopt_BR
dc.title.alternativeControversies about the professional profile of the school mediator: reflecting the impact on the inclusion processpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/18312pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-4464-0216pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2123-2989pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.