Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/62515
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.creator | Nathalia Lopes Machado | pt_BR |
dc.creator | Mônica Maria Farid Rahme | pt_BR |
dc.date.accessioned | 2024-01-09T18:07:41Z | - |
dc.date.available | 2024-01-09T18:07:41Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.citation.volume | 16 | pt_BR |
dc.citation.issue | 30 | pt_BR |
dc.citation.spage | 396 | pt_BR |
dc.citation.epage | 413 | pt_BR |
dc.identifier.doi | https://doi.org/10.59306/poiesis.v16e302022396-413 | pt_BR |
dc.identifier.issn | 2179-2534 | pt_BR |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/1843/62515 | - |
dc.description.abstract | The following paper aims to analyze the professional formation of school mediators, considering the diversity of profiles of professionals that undertake that function, supporting inclusive practices. Having in mind the strong association between the professional profile and the elaboration of the work to be developed, it is possible to verify which professionals would be able to take the role of a mediator and collaborate with the regent teacher in the process of schooling. In order to identify which professionals stand in class as school mediators, a bibliographic research was taken on the scientific works that approach the issue of school mediation. The study shows the performance, as mediators, of some professionals with different formation levels, such as the ones with High School degree, some taking their qualification, others graduated in the fields of Education and Health, as well as Specialists. | pt_BR |
dc.description.resumo | O presente artigo procura analisar a formação profissional dos mediadores escolares, tendo em vista a diversidade de perfis dos profissionais que exercem a função de apoio às práticas inclusivas. Considerando-se a forte associação entre o perfil profissional e a elaboração do trabalho a ser desenvolvido, verifica-se quais profissionais podem ser capazes de assumir o papel de mediador e colaborar com o professor regente nos processos de escolarização. Para identificar quais profissionais marcam presença na sala de aula como mediadores escolares, foi realizado um levantamento bibliográfico dos trabalhos científicos que abordam o tema da mediação escolar. O estudo revela a atuação, como mediadores, de alguns profissionais com formação somente em nível Médio, outros em formação ou formados em cursos da área da Educação e da área da Saúde, além de Especialistas. | pt_BR |
dc.format.mimetype | pt_BR | |
dc.language | por | pt_BR |
dc.publisher | Universidade Federal de Minas Gerais | pt_BR |
dc.publisher.country | Brasil | pt_BR |
dc.publisher.department | FAE - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIAS APLICADAS À EDUCAÇÃO | pt_BR |
dc.publisher.initials | UFMG | pt_BR |
dc.relation.ispartof | Poiésis | pt_BR |
dc.rights | Acesso Aberto | pt_BR |
dc.subject | Mediação escolar | pt_BR |
dc.subject | Mediador escolar | pt_BR |
dc.subject | Inclusão | pt_BR |
dc.subject | Formação profissional | pt_BR |
dc.subject.other | Mediação | pt_BR |
dc.subject.other | Educação especial | pt_BR |
dc.subject.other | Educação inclusiva | pt_BR |
dc.subject.other | Inclusão em educação | pt_BR |
dc.subject.other | Formação | pt_BR |
dc.title | Controvérsias acerca do perfil profissional do mediador escolar: refletindo o impacto no processo de inclusão | pt_BR |
dc.title.alternative | Controversies about the professional profile of the school mediator: reflecting the impact on the inclusion process | pt_BR |
dc.type | Artigo de Periódico | pt_BR |
dc.url.externa | https://portaldeperiodicos.animaeducacao.com.br/index.php/Poiesis/article/view/18312 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0002-4464-0216 | pt_BR |
dc.identifier.orcid | https://orcid.org/0000-0003-2123-2989 | pt_BR |
Appears in Collections: | Artigo de Periódico |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Controvérsias acerca do perfil profissional do mediador escolar_ refletindo o impacto no processo de inclusão.pdf | 240.8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.