Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/1843/62766
Type: | Artigo de Evento |
Title: | Relato da aplicação de uma sequência didática fundamentada nas metáforas de perspectivas culturais para fomentação do pensamento computacional |
Other Titles: | Report of the application of a didactic sequence based on metaphors from cultural perspectives to promote computational thinking |
Authors: | Oto Braz Assunção Raquel Oliveira Prates Elaine Soares França |
Abstract: | As habilidades do Pensamento Computacional (PC) são essenciais para jovens que atuarão em um mundo constantemente em evolução. Este artigo relata a experiência de condução e avaliação de um curso ministrado a alunos do Ensino Fundamental - Anos Finais para promover o desenvolvimento do PC. Avaliamos a experiência a partir da percepção dos alunos e a partir de observações realizadas por nós ao ministrarmos as aulas. A opinião dos alunos em relação às atividades e a dificuldade do curso foram positivas e, no decorrer do curso, nós identificamos problemas a serem endereçados para aprimorarmos o curso. |
Abstract: | The development of Computational Thinking (CT) skills is essential for students who will work in a world constantly changing. This paper reports the experience of conducting evaluating a course taught to middle school students to promote the development of CT. The experience was evaluated according to the students’ perceptions, and according to observations carried out by the researchers. The students had positive opinions about the activities and difficulty of the course, and we identified issues that should be addrerssed to improvethe course. |
Subject: | Pensamento computacional Tecnologia educacional Educação básica Interação homem-máquina |
language: | por |
metadata.dc.publisher.country: | Brasil |
Publisher: | Universidade Federal de Minas Gerais |
Publisher Initials: | UFMG |
metadata.dc.publisher.department: | ICX - DEPARTAMENTO DE CIÊNCIA DA COMPUTAÇÃO |
Rights: | Acesso Aberto |
metadata.dc.identifier.doi: | https://doi.org/10.5753/wei.2021.15904 |
URI: | http://hdl.handle.net/1843/62766 |
Issue Date: | 2021 |
metadata.dc.url.externa: | https://sol.sbc.org.br/index.php/wei/article/view/15904 |
metadata.dc.relation.ispartof: | Workshop sobre educação em computação |
Appears in Collections: | Artigo de Evento |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Relato da aplicação de uma sequência didática fundamentada nas metáforas de perspectivas culturais para fomentação do pensamento computacional.pdf | 134.91 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.