Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/63923
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisor1Ricardo Augusto de Souzapt_BR
dc.contributor.advisor1Latteshttp://lattes.cnpq.br/5038438725381698pt_BR
dc.contributor.referee1Marisa Mendonca Carneiropt_BR
dc.contributor.referee2Luciana de Oliveira Silvapt_BR
dc.creatorPatricia Aparecida Mello Sahelipt_BR
dc.creator.Latteshttp://lattes.cnpq.br/6653258320707804pt_BR
dc.date.accessioned2024-02-09T14:02:29Z-
dc.date.available2024-02-09T14:02:29Z-
dc.date.issued2023-12-01-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/63923-
dc.description.abstractThis work was developed for Universidade Federal de Minas Gerais as part of the specialization course in English. The main objective of this was the creation of two didactic units aimed at teaching the English Language to adults, classified as A2, according to the CEFR (Common European Framework) parameters. The units addressed the grammatical structures of Present Simple (I am different, not less) and Past Simple (Disabled, really?), using the autism spectrum and blindness as central themes. The pedagogical approach sought to integrate linguistics aspects with social and inclusion issues, providing students with an enriching and sensitive approach when dealing with such relevant topics, considering the four language skills. Multiliteracy and multimodality aspects were considered, as well as the use of technological tools. The communicative approach guided the entire work, teaching the grammatical parts inductively, the units were created using authentic material in the English language.pt_BR
dc.description.resumoEste trabalho foi desenvolvido para a Universidade Federal de Minas Gerais como parte do curso de especialização em Língua Inglesa. O principal objetivo deste foi a criação de duas unidades didáticas destinadas ao ensino da língua inglesa para adultos, classificados como A2 conforme os parâmetros da CEFR (Common European Framework). As unidades abordaram as estruturas gramaticais do Present Simple (I am diferente, not less) e Past Simple (Disabled really?), utilizando como temáticas centrais o espectro autista e a cegueira. O enfoque pedagógico buscou integrar aspectos linguísticos com questões sociais e de inclusão, proporcionando aos alunos uma abordagem enriquecedora e sensível ao lidar com tópicos tão relevantes, levando em consideração as quatro habilidades do idioma. Foram considerados aspectos de multiletramento e multimodalidades assim como o uso de ferramentas tecnológicas. A abordagem comunicativa norteou todo o trabalho, praticando as partes gramaticais de modo indutivo, as unidades foram confeccionadas utilizando material autêntico em Língua Inglesa.pt_BR
dc.languageengpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.programCurso de Especialização em Língua Inglesapt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pt/*
dc.subjectLingua Inglesapt_BR
dc.subjectAbordagem Comunicativapt_BR
dc.subjectUnidades didáticaspt_BR
dc.subjectCegueirapt_BR
dc.subjectAutismopt_BR
dc.subjectEspecializaçãopt_BR
dc.subject.otherLíngua inglesa - Estudo e ensinopt_BR
dc.titleLeaders of learningpt_BR
dc.title.alternativeLíderes do aprendizadopt_BR
dc.typeMonografia (especialização)pt_BR
Appears in Collections:Especialização em Língua Inglesa

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TCC PATRICIA SAHELI REPOSITÓRIO.pdf3.56 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons