Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/64457
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorHelena Lemos Gontijopt_BR
dc.creatorJuliane Dos Santos Amorimpt_BR
dc.creatorLuana Pereira Leite Schetinopt_BR
dc.creatorRaquel Alves Costapt_BR
dc.creatorLuciana Hoffertpt_BR
dc.creatorDébora DAvila Reispt_BR
dc.date.accessioned2024-02-21T20:08:08Z-
dc.date.available2024-02-21T20:08:08Z-
dc.date.issued2019-11-
dc.citation.volume01pt_BR
dc.citation.spage01pt_BR
dc.citation.epage05pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.25248/rae.e1629.2019pt_BR
dc.identifier.issn25960288pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/64457-
dc.description.abstractChildren's University is a term that has been used to designate projects that resemble their practices, goals, and view of children, that distances itself from a deficient human being, unable to create and produce culture and knowledge. The objective of this essay was initially to present the Universities of Children that currently exist in Brazil, specifically in the state of Minas Gerais. From the analysis of videos, drawings and annotations in observations participating in the actions developed by the project of the Federal University of Minas Gerais, we raised some reflections, hoping to contribute to the field of education and scientific dissemination with children. The analyzes indicate the importance of the adoption of careful listening by educators and the articulation of different areas of knowledge to realize thecomplexities that are revealed in workshops with children.pt_BR
dc.description.resumoUniversidade das Crianças é um termo que tem sido utilizado para designar projetos que se assemelham tanto nas suas práticas e nos seus objetivos, como também na concepção que se tem sobre criança. O objetivo deste texto foi relatar a experiência dos autores nas Universidades das Crianças de Minas Gerais e levantar alguns questionamentos e reflexões, esperando assim contribuir para o campo da educação e divulgação científica com crianças. As análises realizadas apontam para relevância da adoção de uma escuta atenta por parte dos educadores e da articulação de diferentes áreas do conhecimento para se dar conta das complexidades que se descortinam nas oficinas com as crianças.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentICB - DEPARTAMENTO DE MORFOLOGIApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Acervo Educacional-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectCiênciapt_BR
dc.subjectCriançapt_BR
dc.subjectComunicação e Divulgação científicapt_BR
dc.subject.otherEducação e Ciênciapt_BR
dc.subject.otherEducação de criançaspt_BR
dc.subject.otherComunicação e Divulgação científicapt_BR
dc.titleRelato de experiência: universidades das crianças em minas geraispt_BR
dc.title.alternativeExperience Story:Children's Universities in Minas Geraispt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://acervomais.com.br/index.php/educacional/article/view/1629pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Relato de experiência Universidades das Crianças em Minas Gerais.pdf104.76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.