Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/65387
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorPaulo Henrique de Oliveira Barrosopt_BR
dc.creatorCélia Maria de Oliveirapt_BR
dc.date.accessioned2024-03-06T20:26:27Z-
dc.date.available2024-03-06T20:26:27Z-
dc.date.issued2022-
dc.citation.volume7pt_BR
dc.citation.issue7pt_BR
dc.identifier.issn2469-2158pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/65387-
dc.description.abstractThis article brings reflections upon ways in which the individual influences the popular education process; the construction of the territory from the interrelationships and contributions from the interdisciplinary dialogue about the experience of pain and its treatment, based on the results of an extension project in chronic pain. Its purpose is to promote reflections on territoriality and social education, focusing on interdisciplinary contributions arising from the dialogue between these fields of knowledge and health education in pain. The discussion is based on Paulo Freire’s educational proposal.pt_BR
dc.description.resumoEsse artigo traz reflexões sobre as maneiras pelas quais o indivíduo influencia o processo de educação popular; a construção do território a partir das inter-relações e as contribuições do diálogo interdisciplinar sobre a experiência de dor e sua terapêutica, a partir dos resultados de um projeto de extensão em dor crônica. Tem como propósito promover reflexões sobre territorialidade e educação social, com foco nas contribuições interdisciplinares advindas do diálogo entre esses campos de conhecimento e a educação em saúde em dor. A discussão se sustenta na proposta educativa de Paulo Freire.pt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentENF - DEPARTAMENTO DE ENFERMAGEM BÁSICApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofMasquedós - Revista de Extensión Universitariapt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectDor crônicapt_BR
dc.subjectEducação em saúdept_BR
dc.subjectEducação socialpt_BR
dc.subjectPaulo Freirept_BR
dc.subjectEducação popularpt_BR
dc.subjectVulnerabilidade socialpt_BR
dc.subject.otherDor crônicapt_BR
dc.subject.otherEducação em saúdept_BR
dc.subject.otherFreire, Paulo - método de educaçãopt_BR
dc.subject.otherEducação popularpt_BR
dc.subject.otherVulnerabilidade socialpt_BR
dc.titleO território como constituinte das práticas educativas em dor crônicapt_BR
dc.title.alternativeThe territory as a constituent of educational practices in chroniclespt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://ojs.extension.unicen.edu.ar/index.php/masquedos/article/view/150pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-3564-7328pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-1937-7364pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
O território como constituinte das práticas educativas em dor crônica.pdf111.04 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.