Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/66007
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.creatorFrancis Arthuso Paivapt_BR
dc.creatorCarla Viana Coscarellipt_BR
dc.date.accessioned2024-03-18T23:20:53Z-
dc.date.available2024-03-18T23:20:53Z-
dc.date.issued2022-08-18-
dc.citation.volume1pt_BR
dc.citation.issue8pt_BR
dc.citation.spage16pt_BR
dc.citation.epage39pt_BR
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.47456/krkr.v1i8.37968pt_BR
dc.identifier.issn2526-2688pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/66007-
dc.description.abstractThe aim of this article is to discuss issues related to the demands of language teachers regarding the task of teaching reading and text production based on an approach of multiliteracies, multimodality and critical reading. Based on this discussion, materials and projects aligned with this approach are presented considering also the guidelines from the BNCC (BRASIL, 2018). As a result of this discussion, guiding questions that might help language teachers to conduct their work are suggested. These guidelines might be for, some language teachers, a first step towards classes that put into practice the notion of multiliteracies, that are meaningful for the students and that will contribute to their development as citizens of the 21st century.pt_BR
dc.description.resumoO objetivo deste artigo é discutir questões relacionadas às demandas dos professores de linguagem a respeito do trabalho de ensino de leitura e de produção de textos feito com base na abordagem dos multiletramentos, da multimodalidade e da leitura crítica. A partir dessa discussão, são apresentados materiais e projetos alinhados com essa abordagem, considerando também as diretrizes da BNCC (BRASIL, 2018). Como resultado dessa discussão, são sugeridos roteiros de perguntas que podem contribuir para orientar o trabalho do professor de linguagem. Essas orientações podem ser, para alguns professores de línguas o primeiro passo para o planejamento de aulas que coloquem em prática a noção de multiletramentos, que sejam significativas para os alunos e que contribuam para o desenvolvimento deles como cidadãos do século XXI.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentFALE - FACULDADE DE LETRASpt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofKiri-Kerê: Pesquisa em Ensinopt_BR
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectBNCCpt_BR
dc.subjectLeitura críticapt_BR
dc.subjectEnsino aprendizagempt_BR
dc.subjectMultiletramentospt_BR
dc.subject.otherLetramentopt_BR
dc.subject.otherAprendizagempt_BR
dc.subject.otherLinguagem e línguas - Estudo e ensinopt_BR
dc.titlePrimeiros passos em direção aos multiletramentos: um roteiro de perguntas para o professor de linguagenspt_BR
dc.title.alternativeFirst steps towards to multiliteracies: guiding questions for language teacherspt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-9083-3342pt_BR
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-2655-4426pt_BR
Appears in Collections:Artigo de Periódico



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.