Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/1843/66487
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dc.creatorEduardo Penna de Sápt_BR
dc.creatorChristianne Luce Gomespt_BR
dc.date.accessioned2024-03-25T21:09:59Z-
dc.date.available2024-03-25T21:09:59Z-
dc.date.issued2021-
dc.citation.volume8pt_BR
dc.citation.issue1pt_BR
dc.citation.spage88pt_BR
dc.citation.epage107pt_BR
dc.identifier.issn2358-1239pt_BR
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/1843/66487-
dc.description.abstractThere is a growing concern on the part of companies regarding to the human being life considering the context of worker-company relations, guiding then to actions privileging the individual's well-being, such as the leisure. In this perspective, the aim ofthis research is analyzing the perception of workers from a large company in Minas Gerais (CEMIG), members of its recreational association (GREMIG), about spaces and leisure activities offered, identifying the limits and the possibilities of these actionsand the use of spaces by workers. The methodology chosen was a descriptive-quantitative research, using the case study and survey, applying an online questionnaire as a collection tool. The results showed that leisure offered by the company is considered as an option for workers, for whom leisure is related to quality of life, fun and searching for satisfaction. Workers recognize that the leisure brings benefits to them and the company. Then, it is concluded that the worker realizes the leisure offered as part of his/her routine and even though it is offered by the company / association, it is considered as a personal choice.pt_BR
dc.description.resumoÉ crescente a preocupação, por parte das empresas, com a vida do ser humano no contexto das relações trabalhador-empresa, conduzindo a ações que privilegiam o bem estar do indivíduo, considerando entre elas, o lazer. Nesse sentido, o objetivo desta pesquisa é analisar a percepção de trabalhadores de uma grande empresa de Minas Gerais (CEMIG), integrantes de sua associação recreativa (GREMIG), sobre espaços e ações de lazer ofertados, identificando os limites e as possibilidades dessas ações e uso dos espaços pelos trabalhadores que as vivenciam. A metodologia escolhida foi uma pesquisa do tipo descritiva-quantitativa, utilizando o estudo de caso e survey, empregando como instrumento de coleta um questionário online. Os resultados apontaram que o lazer ofertado pela empresa é tido como opção para os trabalhadores, que conceituam o lazer ligado à qualidade de vida, divertimento e busca de satisfação. Os trabalhadores reconhecem que o lazer traz benefícios para eles e também para a empresa. Conclui-se que o trabalhador percebe que o lazer ofertado faz parte de sua rotina e que mesmo oferecido pela empresa/associação, é considerado como uma escolha pessoal.pt_BR
dc.format.mimetypepdfpt_BR
dc.languageporpt_BR
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Geraispt_BR
dc.publisher.countryBrasilpt_BR
dc.publisher.departmentEEF - DEPARTAMENTO DE EDUCAÇÃO FÍSICApt_BR
dc.publisher.initialsUFMGpt_BR
dc.relation.ispartofRevista Brasileira De Estudos Do Lazer-
dc.rightsAcesso Abertopt_BR
dc.subjectLazerpt_BR
dc.subjectEmpresapt_BR
dc.subject.otherLazerpt_BR
dc.subject.otherTrabalhadorespt_BR
dc.subject.otherQualidade de vida no trabalhopt_BR
dc.titlePercepção de trabalhadores sobre programas e atividades de lazer ofertados pela GREMIG/CEMIGpt_BR
dc.title.alternativeWorkers'perception of leisure programs and activities offered by GREMIG/CEMIGpt_BR
dc.typeArtigo de Periódicopt_BR
dc.url.externahttps://periodicos.ufmg.br/index.php/rbel/article/view/25201/26837pt_BR
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